Recenze - Dokonalý zločin

Pořadí: #5
Rok: 2019, Rok v ČR: 2021
Počet stran: 400
Nakladatelství: Kniha Zlín
Překlad:Nela Knapová
Moje hodnocení: ****

Sebevražda, nebo dílo sériového vraha? Pátý případ Luca Callanacha a Avy Turnerové. Mrtvola nalezená pod útesem. Žena s podřezanými žílami ve vaně. Muž zabitý elektrickým proudem. Série podivných sebevražd přivede vyšetřovatele Luca Callanacha a Avu Turnerovou k myšlence, že za činy se skrývá sériový vrah s mrazivou schopností zinscenovat místo neštěstí. Jak si vybírá své oběti a kdo další je na řadě? Zabiják s pokřivenou myslí získává s každým zmařeným životem víc sebevědomí a Luc ani Ava netuší, jak blízko kolem nich krouží.
Série čítá už pět dílů

Luc Callanach - snaží se vyrovnat se svou minulostí,
Ava Turner - práce je pro ni vším, v tomto díle dost zariskuje

České obálky k této sérii nejsou převzaté ze zahraničí což je za mě rozhodně dobrý tah, protože se mi líbí daleko víc. České obálky k sobě hezky ladí, ponechávají si prvky příběhu v knihkupectví rozhodně zaujmou.

Jakmile člověk začne hasit problémy, hoří najednou všechno kolem, takže nakonec neví, kam skočit.

Když jsem vloni dostala nabídku k načtení knihy Dokonalé ticho na posudek, neváhala jsem ani vteřinu. Anotace mě nesmírně zaujala a samotná kniha mě vzala za srdce natolik, že se objevila mezi top knihami loňského roku. Po další knize z této série jsem tedy sáhla zcela automaticky.

Dokonalý zločin začíná nesmírně poutavě, okamžitě jsem byla vtažena do děje a byla zvědavá, co bude dál. Když jsem si knihu brala ke čtení, měla jsem docela čtecí krizi, jelikož jsem v poslední době četla samé průměrné knihy a nic mě nenadchlo. Očekávání od této knihy tedy bylo docela vysoko. Sama mohu ohodnotit zatím jen dvě poslední knihy z této série, ale rozhodně si chci přečíst i předchozí díly. Tato série má totiž celou řadu předností. Odehrává se ve Skotsku, má skvělé hlavní představitele mezi kterými se buduje vztah. A jednotlivé případy nejsou vůbec snadné.

Jsem Skot, vážená paní. Svoji bouřlivou historii jsme přežili tak, že jsme drželi hubu a krok. Nic se nezměnilo.

Luc Callanach je skvělý vyšetřovatel, který má své mouchy, je sexy a do toho je to policista. V tomto díle se dost řeší jeho minulost, která má později vliv na to, že samotné případy nakonec neřeší. Ale nebojte, Luc se v ději stále objevuje, i když nemá co dočinění s vyšetřováním. Také se nemusíte bát, že byste museli číst sérii popořadě. Je to lepší, kvůli osobním linkám jednotlivých postav, ale myslím si, že se dají číst krásně i jednotlivě.

Mezi Lucem a Avou to jiskří, a v této knize se dost prohloubí jejich vztah, což mnoha lidem leze na nervy. Kniha má čtyři sta stran, takže je v ní i dost prostoru na řešení milostných vztahů. Mně osobně to vůbec nevadilo, naopak to víc polidštilo vyšetřovatele. Ale musíte počítat s tím, že se nejedná jen o čistou a docela brutální detektivku, i když samotné vraždy a jednání vraha bylo hodně nechutné a surové.

Všichni máme svoje démony. Všichni do jednoho. Kdo tvrdí něco jiného, ten se jen naučil lhát líp než my dva.

Dokonalý zločin řeší dva případy a oba najdou rozuzlení až v samotném závěru. Kromě kapitol ve kterých sledujeme vyšetřovatele nechybí ani kapitoly z pohledu vraha, kdy ale neodkryje svou identitu. Musím se přiznat, že jsem ani jednu identitu nerozluštila, i když se mohla nabízet. Tento pocit tajemna je pro mě důkazem, že se jedná o skvělou knihu a já již podruhé v řadě musím říct, že se mě kniha bavila a užila jsem si ji. Nemůžu se dočkat dalšího dílu!

Všichni balancujeme na tenké hraně mezi chvílemi, kdy život zvládáme, a okamžiky, kdy je toho na nás moc.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Marti a Albatrosmedia. Dokonalý zločin zakoupíte na eshopu se slevou!