Recenze - Stranger things: Šestka

Název série: Stranger things (komiks)
Počet stran: 96
Nakladatelství: Crew
Překlad: Kateřina Tichá

PÍŠE SE ROK 1978. AMERIKA SE STÁLE NACHÁZÍ UPROSTŘED STUDENÉ VÁLKY A PROBÁDÁVÁ NEBEZPEČNÉ HRANICE VĚDY.
Jak daleko doktor Brenner, ředitel tajného projektu MK ULTRA, zajde, aby získal moc, po které touží? To zjistíte v tomto prequelu úspěšného netflixovského seriálu Stranger Things.
Nebýt jejích psychických schopností, byla by Francine obyčejná puberťačka ze sedmdesátých let, ale místo aby s kamarády trsala na hustou muziku, je zavřená v Hawkinsově laboratoři. Pod bdělým dohledem doktora Brennera a jeho zaměstnanců má Francine pocit, že je využívána, jako by se z ní pokoušeli udělat zbraň. Vypětí z testů, kterým ji podrobují, odemkne temnou vizi budoucnosti, budoucnosti, na které se nechce podílet, budoucnosti, o které doufá, že ji může změnit.

OBÁLKA A KRESBY:
Obálku má na svědomí Kyle Lambert, která dokonale spojuje prvky seriálu a fantazie. Navíc není pochyb, že i ten, kdo je seriálem nepolíbený, díky podařené obálce, o komiks jistě zavadí. Kresby jsou prosté, barevné a nechybí ani celostránkové ilustrace.

Seriálu Stranger things jsem velmi propadla a nyní netrpělivě vyhlížím čtvrtou sérii, která snad začne na podzim. Proto jsem byla ráda, že jsem se v době čekání na nové díly mohla do světa ST vrátit právě díky Šestce

Zrzka Francine byla obyčejnou dívkou, než zachránila své matce život. Zjistila totiž, že má vidiny o budoucnosti, a díky tomu ji dokáže nejspíše změnit. Jenže její rodiče namísto toho, aby si dcery vážili, tak ji jen využívají. Netrvá dlouho a o jejích schopnostech se dozvídá taky doktor Brenner. V Hawkinsově laboratoři se odvíjí téměř celý děj příběhu, vyjma střípků z minulosti Francine, kdy dívka ještě nesla toto jméno a ne Šestka.

V Hawkinsově laboratoři se také seznamujeme s dalšími dětmi, které doktor Brenner má v péči. Jejich osudy byly bohužel jen slabě nastřeleny a nijak dále rozpracovány, což považuji za škodu, jelikož se jedná o zajímavé osoby. Děj velmi rychle odsýpá až protéká mezi prsty a čtenář je tak téměř hned na konci, bohužel. Škoda, že autoři se komiksem více nezabývali a nešli s ním více do hloubky.

Ačkoliv je tento díl věnovaný Šestce, v ději se mihne také Eleven. Ovšem upřímně nechápu, proč z ní udělali najednou blondýnku? Dr. Brenner je věrný své seriálové předloze, dokonce se v komiksu samotném nachází celostránkové kresby Eleven a opět se jedná o náčrt seriálové předlohy. Ale najednou se v ději mihne Eleven blonďatá a nijak si není podobná. Že by si snad ty dvě postavy ilustrátor nespojil? Je to naschvál, aby to mátlo čtenáře?

Nejedná se o nijak výjimečný komiksový počin, který by se dal hodnotit na nejvyšším možném stupínku, je to spíše lahůdka pro fanoušky seriálu, kteří komiksu nebudou mít co vytknout. Proto k němu tak prosím přistupujte. Šestka není nijak rozvleklý ani dopodrobna zpracovaný komiks, jedná se o takovou jednohubku. Pokud jste fanoušci Stranger things, toto vás rozhodně nemůže minout. Šestka je příběh krutý a napínavý u kterého jsem si pobrečela. Doufám, že se časem dočkáme i dalšího komiksu z tohoto světa.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Crew. Stranger things: Šestka zakoupíte na jejich eshopu se slevou!