Recenze - Vzpomínky na něj

Typická Colleen, která vás pohltí a nepustí do poslední stránky. Připravte si kapesníčky

Autor: Colleen Hoover
Orig. název: Reminders of Him
Rok: 2022, v ČR: 2023
Počet stran: 360

Kenna Rowanová si odseděla pět let ve vězení za tragický omyl. Teď se vrací zpět do města, kde k tomu všemu došlo, a doufá, že se setká se svou malou dcerkou. Ukazuje se však, že mosty, které za sebou tehdy spálila, už není možné obnovit. Nikdo nevěří, že se změnila. Dostat se k dceři je proto téměř nadlidský úkol. Jediný, kdo ji ještě úplně neodsoudil, je Ledger Ward, majitel místního baru. Kdyby ale vyšlo najevo, že k sobě tihle dva mají blízko, mohlo by to ohrozit důvěru všech, na nichž Ledgerovi záleží. Najde Kenna způsob, jak dát do pořádku minulé chyby, aby si mohla vybudovat novou, lepší budoucnost?

Kenna - odseděla si ve vězení pět let za neúmyslné zabití svého přítele, teď se vrací do života a ráda by získala do péče svou čtyřletou holčičku, kterou nikdy neviděla
Ledger - byl to nejlepší přítel Scottiho, přítele Kenny, dnes se stal strýčkem jeho dcerky na plný úvazek
Diem - čtyřletá holčička Kenny a Scottiho vyrůstá u svých prarodičů

Nejnovější CoHo má svou původní obálku, která se mi opravdu moc líbí. Jak barevně, tak samotným nápadem se u mě řadí opravdu vysoko.

Věděl jsem, že je dobrý člověk. Dobrý člověk, který to jednou v noci zvoral. To se stává i těm nejlepším z nás. I nejhorším. Nám všem. Jen někteří z nás mají větší kliku než jiní a naše chyby nemají tak tragické důsledky.

Po půl roce přináším další recenzi na další knihu Colleen Hoover. Loňská novinka, která se u fanoušků řadí mezi ty nejlepší mě velmi zasáhla.

Brečela jsem nad tím, že život může být tak podělaně krutý a tvrdý a já mu chtěla už tolikrát dát kopačky, jenže chvíle jako tahle mi připomínaly, že štěstí není něco trvalého, čeho v životě dosáhneme, že je to prostě něco, co se tu a tam objeví. Někdy v miniaturních dávkách, které ale stačí na to, aby nás udržely na nohou.

Vzpomínky na něj je další CoHo kniha vycházející pro starší čtenářky, jelikož se zabývá silným tématem mateřství. Hlavní hrdinka Kenna způsobila autonehodu, když řídila pod vlivem alkoholu, a poté místo pomoci svému zraněnému příteli, utekla. Strávila posledních pět let ve vězení a nyní se vrací do života s jediným přáním, být součástí života své dcery.

Vzpomínky na něj i Kosti v srdci mají společný prvek, kdy některý z hrdinů strávil nějaký čas ve vězení. Tato tematika není v knihách úplně běžná, a čtenáři ukazuje i onu problematiku zařazení se zpět do společnosti. Novinka je přesně o tom, jak vám jedna vteřina, jedno špatné rozhodnutí může život převrátit vzhůru nohama. A pak už jen zbývá zoufalství a následky, které jsou v tomto případě trvalé. Ztráta milované osoby ještě vlastní chybou, vlastním rozhodnutím, to je asi nejhorší, co se může člověku přihodit.

Vypadala mlčenlivě, ale ne takovým tím stydlivým způsobem. Byla nebezpečně tichá, jako bouře, co se k vám nepozorovaně přiblíží a vy o ní nevíte, dokud hrom nezaburácí tak, až se vám roztřesou všechny kosti v těle.

Scotty byl skvělý mladík, kterého v příběhu sice živého nepoznáme, ale z vyprávění rodiny, přátel a jeho životní lásky je nám jasné, že kdyby tato postava žila, zamilovali bychom si ho stejně jako Kenna. Kenna neměla štěstí na rodiče, a když našla své štěstí pod sluncem, vlastní chybou o něj přišla. Kennu poznáváme jako zničenou, polámanou květinu, která si z celého svého srdce přeje být součástí života své dcery. Nezlobí se na rodiče Scottyho, naopak je jim vděčná, jak se dokázali postarat o svou vnučku.

Pak tu máme Ledgera, který je rozpolcený mezi vzpomínkami na svého mrtvého nejlepšího přítele, láskou k jeho malé dcerce a silnou přitažlivostí k ženě, která mu jednu osobu vzala, a druhou dala. Jak se má rozhodnout na scestí, kde si má zvolit mezi nenávistí ze ztráty přítele, a láskou k matce dítěte, které se stalo smyslem jeho života? Ledger je bezesporu skvělá postava, jež si získala mé sympatie.
Nelíbilo se mi, že ta osoba, kterou nenávidím na světě ze všeho nejvíc, mi připomíná osobu, kterou na světe nejvíc miluju.

Knihy od Colleen Hoover čtu aniž bych si blíže zkoumala anotace, u mě to je zkrátka sázka na jistotu. Její knihy mám moc ráda, a její novinka se řadí v mém žebříčku nejoblíbenějších knih velmi vysoko. Stále u mě vede kniha Odvrácená tvář lásky, za ní To nejlepší v nás a pak na třetím místě soupeří Námi to končí a právě její novinka Vzpomínky na něj.

Příběh nešťastné tragické lovestory, mateřského pouta a nové šance na život mě velmi zasáhl, rozplakal i opět potěšil. Colleen zkrátka podobné příběhy umí napsat, a její knihy new adult mě zkrátka baví nejvíce. Možná, že si mě příběh Kenny získal i proto, že jsem se jako čerstvá matka dokázala vžít do pocitů její ztráty.

Zoufalství, které teď cítím, je můj nový normální stav. A buď se v něm naučím žít, nebo se jím nechám semlít.

Kniha je psána z pohledů Kenny i Ledgera, kteří se střídají ve vyprávění. Kenna píše dopisy své mrtvé lásce, ve kterých se vrací k jejímu příběhu se Scottym. Seznamujeme se s jejich milostným příběhem a okusujeme bolest, kterou Kenna z jeho ztráty cítí.

Ve Vzpomínkách na něj nechybí silný milostný příběh s dávkou erotiky. Vzpomínky na něj je typickou knihou Colleen, která vás nemůže zklamat. Autorka se zaměřila na několik citlivých témat, které se mě dotkly. V této knize nebudete cítit nenávist ani k jedné osobě, jelikož jejich úhly pohledu jsou vždy pochopitelné. Jedna matka ztratila milovaného syna, má tedy druhá matka právo vidět se se svou dcerkou? Jedno špatné rozhodnutí vzalo život, a co další rozhodnutí? Má právo Kenna na svou dceru, odpuštění a novou lásku?

Kolik ztrát ještě může člověk unést, než hodí ten podělaný ručník do ringu, Scotty? Protože to vážně začíná vypadat, že tady mě žádné vítězství nečeká.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Vzpomínky na něj zakoupíte na Knižním klubu nebo Luxoru se slevou!