Recenze - Odpadková pohroma na planetě Zemi

První vesmírná mise Nikoly Borůvkové je tady! Podaří se Nikole zachránit Zemi? 


Autor: Liane Moriarty
Orig. název: Nicola Berry and the Petrifying Problem with Princess Petronella
Série: Vesmírné mise Nikoly Borůvkové
Pořadí: #1
Rok: 2007, v ČR: 2019
Počet stran: 264
Nakladatelství: Pikola
Překlad: Klára Simona Kučerová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Nikolu Borůvkovou nikdy nenapadlo, že se z ní stane velvyslankyně planety Země. Když ale zjistí, že rozmazlená princezna z cizí planety chce Zemi přeměnit na obří skládku, neohroženě se vrhá do bláznivé kosmické mise. Princezna Petronella je však pevně rozhodnuta a vteřiny do okamžiku, kdy na Zemi začnou z nebe pršet odpadky, nemilosrdně odtikávají. Podaří se Nikole princeznu přesvědčit a zvrátit její zlovolný plán? Nebo Země skončí zasypána tunami vesmírného smetí?


POSTAVY:
Nikola Borůvková - dívenka, která byla vybrána k záchraně Země
princezna Petronella - rozmazlená dívenka, která si dělá co chce; nyní se rozhodla, že ze Země udělá planetu odpadu
Georgio - přišel na Zemi hledat velvyslankyni
Sára Slizáková - spolužačka Nikoly, nekamarádí se spolu

OBÁLKA:
Ilustrace na obálce je původní a obsahuje scénu z knihy. Když jsem onu scénu četla, byla jsem potěšena a hned jsem se vracela k obálce. Každý detail na obálce byl v knize zmíněn. 


MOJE HODNOCENÍ:
Liane Moriarty si mě získala knihou Na co Alice zapomněla. Tato kniha se mi zapsala do srdce tak, že mám doma všechny její knihy. Nemohla jsem proto minout ani její dětskou chválenou knihu. A jak u mě obstála?

Ve světě se proslavila především svými romány Manželovo tajemství a Sedmilhářky, podle které se natočil také seriál.Autorka si tedy odskočila do dětského žánru a napsala trilogii. Knihu bych určitě doporučila pro fanoušky knih Roalda Dahla, který mimo jiné napsal veleúspěšného Karlíka a továrnu na čokoládu


"Konečně jsem našel velvyslankyni pozemšťanů. Jsi to ty, Nikolo Borůvková! Jsi to ty!"


Odpadková pohroma na planetě Zemi je milý a oddechový příběh pro děti. Líbí se mi, že autorka zakomponovala jako hlavní zápletku velmi důležité současné téma, znečištění a třídění odpadu. Hlavní "záporačku" zde hraje princezna Petronella, která se z nudy rozhodne, že se jí již nechce třídit odpad. A kam tedy s ním? Přeci na planetu, kde nikdy nebyla - na Zemi. Nikola spolu se svými přáteli se jí v tom rozhodne zabránit. Na splnění úkolu má pouhé tři dny. 


Nikdy svou planetu neopouštěj bez knihy


Pro dospělého člověka je kniha pouze takovou jednohubkou, ale děti může nadchnout. Nikola Borůvková je obyčejná milá dívenka, která ke svému úkolu přišla jako slepý k houslím. Nemá žádné speciální nadání. Jakákoliv magie v tomto příběhu není, což mi přišlo jako příjemná změna oproti zaběhlým standardům. Kniha stále plyne a nikde zdlouhavě nestojí. Závěr je skvěle napsaný a dítě si z něj může odnést určité ponaučení. Kniha sice končí uzavřeně, ale jedná se o první díl z trilogie a v závěru je lehký spoiler o čem bude další díl pojednávat. 




Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Radkovi a Euromedii. Odpadkovou pohromu na planetě Zemi ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou! 



3 komentáře

  1. Knihu mám doma, a moc se na ní těším! Vypadá moc skvělé!

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus! a zrovna v těchto dnech vyšel i druhý díl, který vypadá také moc zajímavě :-) Jsem moc moc zvědavá na tvůj názor :-)

      Vymazat
  2. S Liane Moriarty to mám stejně. Taky jsem četla Na co Alice zapomněla (což jsem si koupila jenom podle obálky) a pak jsem je musela mít všechny. Tuhle knížku pro děti jsem koupila jako dárek, tak jsem hledala, kde bych si přečetla, o čem to je.

    OdpovědětVymazat

Albatros