Recenze - Zlodějský tanec

Mezi láskou a nenávistí je jen krůček

Autor: Mary E. Pearson
Orig. název: Dance of Thieves
Název série: Zlodějský tanec
Rok: 2018, v ČR: 2019
Počet stran: 448

Když zemře král Ballengerovy říše, jeho syn Jase se stává novým vládcem. Okolní království však nehodlají tolerovat jeho panování, které se řídí vlastními pravidly. Na obzoru se objevuje mladá královna Vendy, která je odhodlaná vše změnit. Na tajnou misi vyšle bývalou vyhlášenou zlodějku Kazi. Ta když narazí na nového vládce Jase, rozhodne se své plány změnit. Oba jsou společně vrženi do vírů událostí, které nemohou ovlivnit.

Kazi - zlodějka, která si jde za svým, je tvrdá a odvážná
Jase Ballenger - má šest bratrů a tři sestry, po smrti otce se po něm stal dalším Patrei,

Knihy Mary E. Pearson se mohou pyšnit krásnými a zároveň jednoduchými obálkami. Zlodějský tanec si krásně hraje s barvami. Pod přebalem se nachází červená kniha, která krásně ladí s doplňky nebo červenou látkovou záložkou. A nechybí ani mapa, kterou známe z předchozí série.

-

"Jen chci říct... Vím, že ty nemáš rád mě a já tebe, ale než se od sebe dokážeme odpoutat, měli bychom na to prozatím zapomenout."

Série Kroniky pozůstalých jsem četla už nějaký ten pátek zpátky, ale okouzlení z této série nezmizelo. Tato série si mě získala svou originalitou, jemnou romantikou a i dobře napsaným dějem. Proto když jsem se dočetla, že autorka píše novou sérii, ihned se zapsala na můj čtecí seznam.

"Bojíš se duchů?"
"Ne, mrtví ti neublíží. Bojím se živých."

Mary E. Pearson má svůj výjimečný styl psaní. Zaprvé píše velmi jednoduše a čtivě a zároveň do svých příběhů vsází romantickou linku, se kterou si vždy krásně pohraje. V první sérii, na kterou Zlodějský tanec volně navazuje, si hrála se čtenáři, kdy téměř až do poslední strany prvního dílu nebylo jasné, kdo je kdo. Forma skrytých identit ale ve Zlodějském tanci schází. Však taky opakovaný vtip by nebyl vtipem, že?

Ve Zlodějském tanci se střetávají dvě postavy stojící na opačném straně barikády. Zlodějka Kazi a nový Patrei Jase. Oba jsou málem zabiti a tak v boji o své životy společně utíkají svým nepřátelům. Ačkoliv jsou pro sebe sami nepřátelé, domluví se na dočasném smíření a vzájemně si pomáhají. Jenže čím více jsou spolu, tím více si uvědomují, že nejen, že již nejsou nepřáteli, navíc se mezi nimi rodí něco čistého a něžného.

Je možné žít zároveň dva životy? Sloužit odlišným cílům, které se jednou musí střetnout? Splétat jednou rukou lži a rozplétat je druhou?

Svět, který vytvořila Mary E. Pearson je vymyšlený opravdu dobře. Nikde žádné přehnané až do nebe volající prvky. Vše má svůj spád a někam to plyne. Hrdinové nejsou ani naivní ani nereální a to jsou přesně ty ingredience, které mě baví. Young adult fantasy sérií tu už bylo hodně, ale právě Kroniky pozůstalých nebo jejich nový bráška Zlodějský tanec rozhodně vyčnívají v dobrém slova smyslu.

Zlodějský tanec nám představují postupně Kazi a Jase, kdy se v ich-formě postupně střídají po kapitolách ve vyprávění. Ačkoliv byl začátek lehce zdlouhavý nijak mi to tentokrát nevadilo. Autorka si pěkně připravila píseček pro svou hru, kterou skvěle rozehrála. V celé knize není nikde žádná nuda. Hrdinové srší vtipy a sarkasmem. Jase je tvrďák a zároveň přesně ten hrdina, kterého by si hodně holek přálo poznat v reálném životě. A Kazi za ním nikde nezaostává. Naopak, je to skvělá odvážná hrdinka, kterou jsem si dost oblíbila.

Jejich nevraživost, která se postupně mění v lásku mě bavila sledovat. Zároveň se nejednalo o žádnou nucenou romantiku ale naopak o hezký a milý vztah. Hrdinové si navíc neustále dávali hádanky, což celý děj příjemně osvěžovalo. Minulost a záměry hrdinů se také rozplétali postupně a čtenář se tak dozvídal stále něco nového. Autorka si pohrála i s vedlejšími postavami. Co mě ale pěkně na celé knize štvalo byly gramatické chyby, kterých bylo jak máku.

"Ano, chci tě políbit, Jase Balllengere. Ne kvůli druhým nebo kvůli okolnostem. Chci tě políbit, protože tě chci, každou část z tebe, i ty části, které mě tak hrozně rozčilují. Protože jsi mě otrávil jedem, který nechci vyplivnout. Protože jsi jako šílená zmije obtočená kolem mého hrudníku, co mě připravuje o dech, ale tebe chci víc než vzduch. Chci tě líbat prostě proto, že chci, ale nemůžu udělat jedno. Nemůžu ti slíbit žádné zítřky."

Celkově musím sérii Zlodějský tanec moc doporučit. Mně se opravdu hodně líbila a bavila mě.

Pokud máte rádi young adult fantasy, ve kterých se objevuje i romantická linka nebo pokud máte rádi něco jiného, než je v každé knize tohoto žánru, rozhodně doporučuji.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Zlodějský tanec zakoupíte na eshopu se slevou!