Recenze - Hotel Winterhouse

Autor: Ben Guterson
Orig. název: Winterhouse
Název série: Hotel Winterhouse
Počet stran: 384
Nakladatelství: Computer Press (CPress)
Ilustrace: Chloe Bristol

Osiřelá Elizabeth žije s tetou a strýcem, kteří ji jednoho dne pošlou do hotelu Winterhouse. Brzy po příjezdu Alžběta zjistí, že je hotel zahalen tajemstvím i kouzly. V obrovské knihovně objeví magickou knihu a postupně si uvědomuje, že je s hotelem nějak spojená. Rozlušti hádanky, anagramy i složité rébusy a pomoz jí prolomit hotelové prokletí a vyřešit tajuplnou záhadu.

Alžběta - jedenáctiletá dívka, které zemřeli rodiče, žije u tety a strýce, kteří ji nemají příliš v lásce, hodně čte a miluje knihu Anna ze Zeleného domu
Freddy - také bydlí v hotelu, skamarádil se s Alžbětou se kterou hrají hádanky
Leona - stará paní, která bydlí v hotelu
Norbridge Falls - majitel Hotelu

Nejprve se musím rozpovídat o nádherné obálce, která je dominantou celé knihy. Navíc v přebalu se nacházejí otvory pro okna, takže postavy vyhlížející z hotelu jsou doopravdy v interiéru hotelu, který odhalíte jakmile sundáte (nebo jak říkám já svléknete) obal. Už na první pohled je patrné, že se jedná o dětskou literaturu a kresby jsou jednoduché ale hezké. Uvnitř knihy se nachází také několik ilustrací - od těch na půl strany až přes celou dvoustranu. Každou kapitolu navíc zdobí ilustrace hotelu. Na fotky ilustrací se můžete PODÍVAT DOLE POD RECENZÍ. ↓↓↓

-

Hotel Winterhouse je trilogie pro mladší čtenáře (middle grade), která mě zaujala už jen svou obálkou. Jedná se o jednu z druhé várky knih ze Zásilky z Knihozemě. Když jsem si knihu prolistovala a zjistila, že jsou v ní ilustrace, už bylo téměř jisté, že si knihu musím přečíst. Jedná se o dětskou nenáročnou knihu s kapkou dobrodružství, která není sice moc tenká, za to má velká písmena. Přečtenou jsem ji měla opravdu za chvilku.

Hotel Winterhouse vypráví o jedenáctileté dívce Alžbětě, která tragicky přišla o oba rodiče a už několik let žije u své tety a strýce, kde je nešťastná. Hned v úvodu příběhu přichází domů a zjišťuje, že její teta a strýc odjeli na dovolenou a že jí posílají na tři týdny včetně Vánoc do hotelu, kam se musí nejprve sama vydat. Nešťastná dívka se vydává na cestu. Ve vlaku potkává dva nepříjemné spolucestující, kteří se jí vyptávají na spoustu divných věcí. Navíc vypadají, jako by utekli z Adamsonovi rodinky.

Alžběta si v hotelu brzy nachází kamarády, konkrétně kluka Freddyho, který se stane jejím velkým parťákem. Společně sdílí vášeň pro hádanky a hlavolami. Alžběta je navíc vášnivá knihomolka! Naprosto miluje knihu Anna ze Zeleného domu, na kterou se v blízké době chystám i já. Na svůj pobyt v hotelu si dokonce bere řadu knih. No prostě dokonalý knihomol. Navíc velkou roli v celém příběhu má zvláštní TA kniha.

"Čtu všechny dobré knihy," přikývla Leona. "Vždycky jsem je četla."
"A tahle je nejen dobrá," dodala Alžběta, "ale taky se odehrává v knihovně, takže pro někoho jako já byla o to víc zajímavější. Jsem totiž knihomil."

Celá kniha je vyprávěna er formou a je rozdělena do krátkých kapitol. Každá kapitola má svůj název, ze které vedou tzv. přesmyčky. A právě těchto slovní šarvátek je kniha plná. Navíc v celé knize je spousta černobílých ilustrací, které krásně dotváří celý příběh. Snesla bych klidně i více obrázků.

Alžběta to nemá v životě jednoduché. Žije u příbuzných, kteří ji nemají rádi, co si ale budeme nalhávat, toto téma je již několikrát omleté dokola. Ale dobře, jedná se o dětskou literaturu. Naštěstí klišé tímto úvodem končí. Dobrodružství mladé slečny se zvláštní schopností se mi ve finále opravdu líbilo. Příběh hezky ubíhal a celé tajemství se krásně odkrývalo. Zápletka byla sice patrná od prvních stran, ale i tak jsem byla z knihy nadšená.

Hotel Winterhouse jsem si užila a knihu vám mohu rozhodně doporučit. Pokud máte rádi middle grade určitě se po této knize koukněte.

"Někdy je třeba čerstvý pár očí, abychom viděli, co máme přímo před sebou."

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Hotel Winterhouse zakoupíte na jejich eshopu se slevou!