Recenze - Pozdrav z Itálie

Z touhy splnit poslední přání se stane cesta do hlubin vlastní duše

Autor: Jules Wake
Orig. název: From Italy with Love
Edice: Srdcovky #10
Rok: 2015, v ČR: 2019
Počet stran: 408
Nakladatelství: motto
Překlad: Lucie Libovická
Moje hodnocení: ✶✶✶

Laurie zdědila ferrari… pod podmínkou, že s ním procestuje Evropu!“ Laurie miluje svůj domov a myslí si, že je šťastná – má spolehlivého přítele a vysněnou práci v knihovně. To se ovšem změní, když po svém výstředním strýčkovi zdědí staré ferrari pod podmínkou, že se v něm vydá do Itálie spolu s tím protivným Cameronem coby průvodcem. Cameron také není zrovna nadšený, má však své důvody, proč je odhodlaný jet. Ani jeden z nich netuší, že strýček si pro ně nachystal pár překvapení… Čeká je cesta, na kterou nikdy nezapomenou!



POSTAVY:
Laurie - neteř Milese, má přítele Roberta, pracuje v knihovně, o sebe příliš nedbá, vyrůstala s otcem, který jí později zemřel. Svou matku a sestru roky neviděla
Cameron - mechanik a milovník aut, uzavřel s Milesem, svým kamarádem dohodu, kromě toho je také sexy rozvedený muž bez závazků
Robert - přítel Laurie, pochází ze spořádané rodiny, 
Miles - strýček Laurie, měl slabost pro krásné ženy, auta a hezké věci, onemocněl a zemřel

OBÁLKA:
Když jsem si vyhledala, jak tato kniha vypadá v originále, jsem moc ráda, že motto zvolilo českou obálku. Celkově obálky z edice Srdcovky jsou opravdu moc povedené. Jedinou výtku mám k tvrdému malému paperbacku, který se nejen že hůř čte, ale hlavně mám strach, že se mi zlomí hřbet. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
V prvním červencovém týdnu jsem neměla chuť na žádnou složitou knihu nebo fantasy. Proto jsem sáhla po oddechové letní romantice, která by se podle názvu měla odehrávat v mé milované Itálii. Ačkoliv má kniha 400 stran a tím pádem není žádný trpaslík, četla se mi dobře a svůj účel splnila na výbornou. Neznám lepší lék, jak se dostat z čtecí krize, než sáhnout po romantické a nenáročné oddechovce. 

Už když si přečtete anotaci je jasné o čem celý příběh bude. Mladá dívka se rozhodne splnit poslední vůli svého strýčka. Odjede s neznámým mechanikem a kamarádem strýčka za splněním posledního přání strýčka Milese. Romantika je na spadnutí. A víte co? I když je jasné, o čem kniha bude, vůbec mi to nevadilo. 

Pozdrav z Itálie je romantickou oddechovou četbou, kterou mohu doporučit jako ideální letní čtení na dovolenou nebo do horkých dní, kdy se nikomu nic nechce. Hlavní hrdinka Laurie pracuje v knihovně a svou práci miluje. Díky tomu si ji oblíbí daleko víc čtenářů samozřejmě. Její život je poměrně nudný a černobílý, ale ona sama si to nijak zvlášť neuvědomuje. Myslím, že postava Laurie je napsaná dost reálně. Hodně žen si neuvědomuje, že život není jen o tom samém, ale že každému nabízí více možností. Laurie učiní velký krok, když se rozhodne splnit strýčkovo poslední přání a vydá se na cestu, kterou jí naplánoval společně s jeho sexy kamarádem a mechanikem Camem.


Poprvé v životě vstoupil na neznámou půdu a neměl tušení, co má dělat. Instinkt mu napovídal, že políbit ji teď by byla hrozně velká chyba. To by jen posílilo všechno, co si o něm myslela, a on opravdu nutně potřeboval, aby ho měla ráda. 


Kniha je vyprávěna er formou s tím, že se střídají pohledy Laurie a Cama. Samozřejmě ale celé knize vévodí hlavní hrdinka, o Camovi se dozvídáme spoustu věcí až později. Oba hrdinové mi přišli sympatičtí, zejména Laurie, které jsem přála, aby prozřela a uvědomila si možnosti, o které se připravovala. Její přítel a současný snoubenec Robert mi ukrutně lezl na nervy. Tento chlap mi byl tak nesympatický. Jeho chování a názory mě štvaly a celkově jsem z něj měla dojem, že poté, co zjistil postavení strýčka pochopil, že z celé situace může jen a jen vytěžit.

Celá kniha plyne poměrně rychle. Začíná se na pohřbu a velmi brzy se dostáváme až na road trip. Nijak mi nepřekáželo, že se tu děj nijak nezdržoval a šel rovnou k věci. Vztah mezi Laurie a Camem není jednoduchý. Cam není na vztahy a Laurie je zrovna zasnoubená. Navíc Cam má tajemství, o kterém se Laurie nesvěřil.

Knihu doporučuji jako skvělou romantickou počtenou. Pro příznivce letních romancí, vášnivých dobrodružství a zároveň oddechovou četbu.




Zamilovala se do ferrari a zřejmě asi taky, zcela hloupě a nepatřičně, do Cama. 



Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Pozdrav z Itálie zakoupíte na eshopu se slevou! 




7 komentářů

  1. Kniha je fakt stvořená na léto a ta obálka je fakt krásná!

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :-) skvělá oddechovka, určitě by se ti líbila :-)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha na mě působí docela dobře, moc na romantiku nejsem, ale proč ne? Někdy člověk prostě potřebuje lehčí četbu, třeba když zrovna prochází stresem a nepříjemnostmi. Mám toho teď ke čtení spoustu, tak nevím, jestli se ke knize dostanu, ale i tak díky za recenzi :)

    P.S. Má chybku v odstavci pod výňatkem z knihy :).

    Verča ze Ztracena v Praze ║ RECENZE KNIŽNÍ SÉRIE NEŽ JSEM TĚ POZNALA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AHoj Verčo, děkuji moc za komentář :-) Kniha mě opravdu mile překvapila a pokud někdy budeš mít chvilku, moc doporučuji :-) Na chybku se podívám, děkuji za upozornění :-)

      Vymazat
  4. Ten nový vzhled je skvělý! :)
    Kniha zní jako fajn oddechovak na léto. Přidám si ji asi na seznam, ale nejsem si jistá, jestli se k ní vůbec skrz tu hordu knih brzy dostanu :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Jsem tak ráda, že jsem se k tomu konečně odhodlala :-) Taky jsem si tento vzhled zamilovala a konečně to vypadá tak, jak jsem chtěla :-) Knihu si určitě přečti, byla super :-)

      Vymazat

Albatros