Recenze - Kouzelnická parta

Autor: Neil Patrick Harris
Orig. název: The Magic Misfits
Pořadí v sérii: 1
Rok: 2017, v ČR: 2019
Počet stran: 246
Překlad: Zdík Dušek

Malý pouliční kouzelník Carter je na útěku. Rozhodně nečeká, že v ospale vyhlížejícím městečku Minerální studny najde nové přátele a kouzla. Ale jak už to v případě dobrých triků bývá, vše se změní, zrovna když to nejmíň čekáte. Do města totiž přijede chamtivý B. B. Bosso se svou bandou nepoctivých kejklířů. Plánuje využít své kouzelnické schopnosti, ošálit místní a ukrást jim všechno, co se dostane do blízkosti jeho nenechavých prstů. Carter se však ve správný čas seznámí s místním iluzionistou Dantem Vemonem a jeho pěti přáteli. Tato kouzelnická parta se brzy skamarádí a všem ukáže, že triky a iluze neslouží jen k ošálení a klamu, ale že mohou pomáhat a sloužit dobré věci! (Pssst. Hej, ty! Ano, ty! Blahopřeju ti, že jsi dočetl až sem. Za odměnu ti prozradím malé tajemství... Tahle knížka není jen tak ledajaká knížka. Je to pokladnice plná tajemství a šifer a kódů a dokonce i triků. Měj oči otevřené a najdeš tu víc než jen obyčejný příběh. Zjistíš, jak dělat svoje vlastní kouzla!)

Carter - poté, co jeho rodiče zmizeli, se o něj začal starat jeho "strýc" zloděj
strýc Lišák - opatrovník Cartera, zloděj,
Dante Vernon - zajimavý pán, který má pro Cartera nabídku
Leila - odbornice na úniky
Ridley - dívka na vozíku,

Kniha má nesmírně hezkou obálku. Je pravda, že je tu podoba s Divotvůrcem, ale osobně si nemyslím, že by se jednalo o marketingový tah. Kouzelnická parta obsahuje řadu černobílých ilustrací, které jsou víc než podařené. K ději báječně sedí a dokreslují atmosféru.

"Víme přece, že fixlují."
"Jo, ale vyhrát ve zfixlované hře je větší zábava."

Knihu jsem poprvé zaznamenala u Adi z Čaro knihy. Velmi se na první pohled zalíbila obálka  a samozřejmě fakt, že knihu napsal sám Neil Patrick Harris, kterého všichni známe ze seriálu Jak jsem poznal vaši matku.

Hlavní hrdina Carter ztratil oba své rodiče. Jednoho dne se prostě vypařily jako pára nad hrncem a nikdo netuší, kam se poděli nebo co se s nimi stalo. Jeho výchovu dostal tedy na starost jeho "strýc" Lišák, který ale z Cartera nemá vůbec radost. Snaží si z něj udělat svého asistenta v krádežích, ale to Carter odmítá. Ačkoliv s ním několik měsíců žije, odolává a je stále čestný. Jednoho dne to nevydrží a od strýce uteče. Nastoupí do vlaku a strýce opustí. Seznámí se tak s pěti dětmi, kteří nadobro změní jeho život.

"Já nejsem kouzelník," ohradil se Carter rozechvěle.
"Jenom umím pár triků."
"V tom případě nevidíš to co já," řekl pan Vernon.
"A vidět znamená věřit, jak se říká."

Jednoduchý a milý příběh Kouzelnické party je sice middle grade ale mně se dost líbil. Má jen kolem dvou set stran, velká písmena a i několik velkých ilustrací, takže knihu budete mít rozhodně brzy přečtenou. Neil Patrick Harris knihu vypráví jako vypravěč a sám do děje navíc originálně vstupuje! Například první kapitola knihy je vlastně třetí nebo čtvrtou kapitolou příběhu. Neil prostě po první kapitole děj přeruší a vrátí se na začátek. Dovypráví co se odehrálo před první kapitolou a potom dějem pokračuje už popořadě.

Navíc často do děje vstupuje a má trefné připomínky když hovoří ke čtenáři. A nechybí ani škola kouzel, což mi přišlo jako velmi skvělý a originální nápad a samozřejmě zpestření čtení. Autor prostě nechtěl, aby si děti knihu jen četli. Chtěl je i potěšit tím, že se něco o kouzlech naučí. Navíc často vysvětluje čtenáři různé výrazy, které by nemusel správně pochopit nebo by si mohl splést význam. Neil si mě svým psaní naprosto získal a já si čtení užila. Dobrodružství Cartera, které je naštěstí pro nás teprve první z řady jeho příběhů, bylo čtivé a vtipné.

Kouzelnická parta vypráví o partě dětí se zálibou v kouzlech. Postupně se spřátelí a musí se postavit záporákovi. Kniha má spád a děj. V závěru se dokonce těšte i na akci. Ano, jsou i lehce natažená místa, ale to autorovi rádi promineme. V jednadvaceti kapitolách se Neilovi podařilo sepsat velmi zajímavý příběh, který mohu ze srdce doporučit jak malým, tak velkým čtenářům. A pozor! kniha je opravdu hravá, což si pro nás všechny Neil v závěru připravil.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Knihu Kouzelnická parta zakoupíte na eshopu se slevou!