Recenze - Alisik Zima

Orig. název: Winter
Název série: Alisik
Rok: 2013, v ČR: 2018
Počet stran: 92
Nakladatelství: Crew
Překlad: ThDr. Petr Jan Vinš

Napínavý i romantický komiks o gotické lolitě pokračuje, přesně ve stylu Tima Burtona. Na hřbitov dopadají první sněhové vločky. A živé i mrtvé čekají další velká nebezpečí. A Alisik možná i její první velká posmrtná láska.

Alisik - mrtvá dívka, která si nepamatuje kým byla když žila
Ruben - po nehodě oslepl ale naučil se s tím žít, kamarádí se s Alisik

OBÁLKA A GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ:
Zimní obálka Alisik se nese v duchu modré barvy a osobně se mi líbí daleko víc, než první díl. Bude to asi tou modrou, že které na obálce doslova mrazí. Zima jde ruku v ruce s vánočním období a nechybí ani sváteční okamžiky a ilustrace. Miluji kresby autorů a jsem moc ráda, že mohu mít právě Alisik doma. Ilustrace vévodí celému příběhu a i druhý díl se nese v duchu Tima Burtona.

Po Podzimu nastává Zima. Jelikož se mi první díl Alisik, který nesl podnázev Podzim, líbil, žádným překvapením, že jsem se s nadšením pustila i do druhého dílu. Co čeká postavy v dalším, mrazivém díle?

Zima má nádhernou obálku, na kterou se musím pořád dívat. Navíc velmi oceňuji, jak série působí jako celek. Jsme přesně v polovině - následující dva díly by měli vyjít ještě do konce roku. Druhý díl navazuje přesně tam, kde jednička skončila. Zatímco první díl si dokonale připravil půdu na pokračování, druhý díl vjel do správně rozjetých kolejí. Čtenáři nabízí pohled na další životní příběh duše, která stále nenašla svůj klid. Tento příběh se odkrývá hned v úvodu knihy a mě docela překvapil.

Alisik oproti prvnímu dílu již ví, že je mrtvá a náhodou se jí podaří odhalit střípky ze své minulosti. Nechybí ani její nový známý lomeno kamarád Ruben. I postava Rubena nám cosi odhaluje. Dozvídáme se podrobnosti z jeho nehody, která ho připravila o zrak. Alisik v tomto díle čeká další velký krok. Uvidíme, kam ji její krok přivede. Ráda bych vám o ději prozradila více, ale nemohu, jelikož by se jednalo o spoilery. Na čtení této knihy vám doporučuji zůstat neinformovaní ohledně příběhu. Daleko víc si potom užijete jednotlivé strany komiksu.

Příběh mrtvé holky mě baví a asi největší podíl na celém komiksu mají ilustrace. Dívka si stále nepamatuje kým. Ovšem i přesto se rozhodne jít dál. Celý hřbitov se ocitá v nebezpečí, jelikož ho chtějí zbourat. Osud nemrtvých je tedy v ohrožení. Čtení jsem si opravdu užila a autoři mě uměli i překvapit. Alisik mi je stále sympatická a začíná mi být líto, že je mrtvá.

Grafickou stránku komiksu jsem vám zhodnotila v odstavci před celkovým shrnutím. Miluji tyto ilustrace a doufám, že autoři budou pokračovat i dalšími komiksy. Níže jsem vám nafotila ilustrace z knihy. Bylo pro mě těžké vybrat jen pár fotek, které bych vám sem dala. A proto jsem vám tu dala většinu toho, co se mi podařilo nafotit a s čím jsem spokojená :-)

Vztah mezi Rubenem a Alisik pokračuje a obě postavy se lehce otrkávají. Ale stále mezi nimi stojí takový malý háček - to, že Alisik je  ve skutečnosti mrtvá. Ruben stále netuší o jejím stavu pravdu a nastávají komické situace. Nebudete se ohýbat smíchy v bok na každou stranu, ale upřímně se zasmějete.

Zima je sice kratší ale zpracováním a obsahem je lepší než předešlý díl! Moc se těším na třetí díl - JARO, který by měl vyjít na konci dubna

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství CREW. Knihu Alisik: Zima zakoupíte na eshopu!