Recenze - Enchantée

Orig. název: Enchanteé
Název série: Enchanteé
Počet stran: 432
Překlad: Alžběta Kalinová
Moje hodnocení: ✶✶✶/ a půl

Láska. Magie. Revoluce.
Paříž je v roce 1789 město plné žebráků, zlodějů, revolucionářů – a mágů… Camille se stará o mladší sestřičku, a ještě ukočírovat rozmařilého bratra. Zprvu jí pomůže drobná, každodenní magie. Ta ale nevydrží věčně, takže se musí vydat do Versailles. Čím déle je u dvora, tím méně pohrdá šlechtou, ale také potká mladíka, který jí dá naději, že může mít lásku i svobodu. Když vypukne revoluce, musí se Camille rozhodnout, na kterou stranu barikády se postaví, dřív než Paříž shoří.

Camille - rodiče jí zemřeli na neštovice, jako jediná ze tří sourozenců ovládá magii
Sophie - mladší sestra Camille, je hodně nemocná
Alain - bratr Camille, má obrovské dluhy a neštítí se okrádat vlastní sestry
Lazar - experimentuje a snaží se vylepšit létající balon

Čím víc se dívám na obálku této knihy, tím se mi líbí víc. Kniha dokonale pasuje ke svému příběhu - všimli jste si užitého motivu francouzské vlajky na obálce? Tedy barvy modrá, bílá a červená? Za mě naprosto geniální. Příliš nemám ráda v lásce tváře lidí na obálce, ale tady si to ponechává tu pravou tajemnou atmosféru a čtenáři není upřena možnost vlastní představy.

Enchanteé neboli Okouzlená je kniha odehrávající se v 18.století v Paříži. Jedná se o historický román s dávkou magie, které v knize nebylo tolik, zkrátka jen tolik, aby celý příběh mile okouzlovala.

Je to první díl duologie, ovšem první díl končí uzavřeně, takže na první pohled ani nepoznáte, že bude nějaké pokračování. Kniha si v sobě nese francouzský šmrnc, včetně francouzských frází nebo skutečných osobností. Na konci knihy se nachází slovníček výrazů, na který jsem ale bohužel přišla až v druhé polovině knihy. Přijde mi jako škoda, že slovníček nebyl na začátku knihy, nebo alespoň u prvního nepřeloženého slova mohla být poznámka, že se na konci knihy nachází slovníček.

Nakonec, kdo může tvrdit, že nějaká cesta je správná a druhá ne, hlavně, vedou ke štěstí.

Enchantée je vyprávěna třetí osobou a spolu s hrdinkou prožíváte jednotlivá dobrodružství a navštěvujete krásná historická místa v Paříži. Hlavní hrdinka Camille je velmi milá a hodná holka se kterou se život příliš nemazlil. Snaží se ochránit svou sestru před jejich zlým bratrem. Camille mi byla sympatická a zajímalo mě, kam bude její říběh směřovat. Romantická linka byla vystavěna velmi opatrně a mile. Naopak popis a charakteristika záporných postav byla úderná a nápaditá.

Velmi chválím propojení historických faktů se smýšleným příběhem a kouzly. Kniha se četla dobře, byla oddechová, nijak nebyla náročná ovšem bohužel byla hodně zdlouhavá Dlouho mi trvalo než jsem se doopravdy začetla. Scény z paláce nebo samotné hazardní hraní her bylo jako přes kopírák. A bohužel právě tyto kapitoly byly většinou nejdelší z celé knihy. Dále prvních zhruba sto padesát stran čtete jen o tom, co se dočtete v anotaci. Kvůli tomu jsem knihu neměla nutkání číst bez přestávky.

Pamatujte, kouzla jsou doménou podvodníků. A každý, kdo si jich všimne, s nimi chce hrát.

Samotná magie mi v tomto příběhu nepřišla dobře vysvětlená. Hrdinka ovládá magii, kdy umí přeměňovat kov na mince, které se ale za chvíli promění zpět. A později zjišťuje, že umí také další druh magie, o kterém se ale její matka, která ji do kouzel zasvěcovala, nezmínila. Pomocí krve si tak dokáže vykouzlit šaty nebo dokonce přičarovat kartu, kterou by potřebovala. Jak to ale celé funguje? A co ta mlha, která má kouzelníky obklopovat?

V doslovu autorka popisuje, jak ji celý příběh napadl, za což dávám rozhodně palec nahoru. Dále popis skutečných reálných osob, které se v knize mihli jsou skvělým doplněním příběhu. Jo a poslední věc, která mě potěšila je takový detail, a to místo teček v interpunkci jsou malé dá se říct hvězdičky. Všimli jste si?  Enchantée je rozhodně originální young adult s lehkými prvky fantasy odehrávající se v historické Paříži.

Kouzelník kouzelníka pozná vždycky.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Míše a Albatrosmedia. Enchantée Okouzlená  zakoupíte na eshopu se slevou!