Recenze - Tři ženy

Autor: Lisa Taddeo
Orig. název: Three woman
Rok: 2019, v ČR: 2019
Počet stran: 376
Nakladatelství: Leda
Překlad: Věra Klásková

Sexuální touha nás vzrušuje i znepokojuje. Ovládá naše myšlenky, vítězí nad rozumem, občas někomu z nás zničí život. A přece o ní skoro nikdy nemluvíme. Tahle skrytá pohonná síla našeho konání zůstávala málo prozkoumaná – než se objevila autorka knihy Tři ženy, nejniternějšího zobrazení touhy, jaké bylo v moderní době napsáno.

Domácká Lina, žijící na venkově v Indianě v neuspokojivém manželství naváže milostný vztah, který se záhy stane středobodem jejího života. Krasavice Sloane, úspěšná majitelka restaurace, je šťastně vdaná za muže, který ji ovšem povzbuzuje do sexu s jinými muži i ženami. Středoškolačka Maggie touží po lepší budoucnosti, než je bezútěšný život jejích rodičů. Hledá pochopení u svého učitele angličtiny, zaplete se s ním – a následky jsou krutě devastující.

Objevitelská kniha Tři ženy zobrazuje s hlubokým pochopením a velkou emocionální silou křehkost a složitost ženské touhy i její přetrvávající nerovnoprávnost. Životy tří nezapomenutelných hrdinek nám důrazně připomenou, že s našimi obtížemi nejsme sami!

Maggie - je jí dvacet tři, zamilovala se do svého profesora na středí
Aaron - oblíbený profesor na střední škole, je ženatý a má dvě děti, zamiluje se do Maggie
Lina - v patnácti se zamilovala do Aidana, brzy nato byla znásilněna třemi kluky a to její život poznamenalo
Aidan - spolužák Liny, ve škole je oblíbený
Sloane - je jí kolem čtyřiceti, je vdaná za Richarda a společně mají restauraci, kde pracují,
Richard - manžel Sloane, šéfkuchař, vychovávají tři děti, jedno je z jeho prvního vztahu,

Jednoduchá, čistá a bílá obálka mi přijde naprosto dokonalá. Rozhodně si jí všimnete v knihkupectví. Ač nenápadná, tak budí pozornost.

Kniha Tři ženy vypráví osudy tří skutečných žen. Jejich sexualita, vztahy, vzlety a pády zmapovala Lisa Taddeo a rozhodla se je předvést čtenáři. Kniha o nejniternějších touhách a vnímání erotiky tří různých žen. Nechybí zde zakázaná láska, neopětovaná touha nebo vášeň.

Maggie, Lina a Sloane jsou hrdinkami knihy Tři ženy, které se vzájemně neznají a nejsou nijak propojené. V podstatě se jedná o tři různé příběhy rozstříhané po kapitolách, které jsou různě časově zobrazené v jedné knize. Každá kapitola je pojmenována jménem hrdinky, o které zrovna vypráví. Toto střídání probíhá pravidelně, pouze se přeskakuje v čase. Toto zobrazení by mohlo čtenáři způsobit v hlavě chaos, který chápu. Sama jsem neměla problém s tímto způsobem vyprávění, ale časové přeskakování mě nutilo si ke knize najít více času.

Tři ženy rozhodně není klasickým společenským románem, jedná se spíše o literaturu faktu. Hrdinky jsou inspirované skutečnými ženami, o kterých nám mimo jiné vypráví autorka v samotném prologu. Tři rozdílné ženy věkem, společenským zařazením i milostným životem. Maggie je mladá dívka, která se zamiluje do svého profesora na střední škole. Jejich vztah je zakázaný, Aaron je navíc ženatý. Lina o lásku příliš nestála, přesto se zamilovala do svého spolužáka Aidana. Jejich cesty se rozešly, Linu znásilnila partička kluků a namísto trestu pro mladíky přišla ostuda pro Linu. I přesto se vdala a ačkoliv si našla hodného partnera, její muž po ní netouží. Lina se sžírá touhou, která není opětovaná. Sloane je vdaná žena, která si na nedostatek sexu nemůže stěžovat. Její manžel navíc rád vyhledává sex s více osobami najednou.

Erotických scén je v této knize velké množství. Jeden akt sice není popsaný milionem slov, za to je popsán dost syrově. Ovšem nečekejte žádný erotický román. Doporučený věk u této knihy by měl být 18+. Autorce se zajisté podařilo s touto knihou šokovat. Čtení o těchto ženách pro mě bylo naprosto neznámé, rozhodně jsem se v této knize nenašla. Ani jsem neodhalila podobnost s jinou ženou z mého okolí. Sama například neuznávám nevěru a tato kniha na ni poukazuje jako na denní chleba.

Některé postavy v této knize mi připadají velmi ploché a v podstatě i hloupé. Nehledě na to, že dočtením knihy nedostáváte žádnou odpověď, příběh není nijak uzavřený, což samozřejmě může být úmyslně, ale na druhou stranu z knihy neplyne žádné ponaučení. Kniha je ryze o ženských hrdinkách a hloupých mužích, kteří jsou pro ženy vlastně jen milostnou hračkou. Celá kniha má pouze jednu tvář mince, což je škoda. Hrdinky to v životě neměla ani zdaleka lehké,

Přiznám se, že jsem z přečtení této knihy docela na rozpacích. Jsou to příběhy, které napsal sám život, není to žádná pohádka. Tři ženy je čtivá kniha, která mě šokovala. Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla a rozšířila si obzory. Za sebe jsem ráda, že žiji naprosto odlišný život, než je zobrazen v knize.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství Leda. Tři ženy zakoupíte na eshopu se slevou!