Seriálová recenze - Měli jsme štěstí (We were the lucky ones)

Dechberoucí seriál na motivy bestselleru Měli jsme štěstí o Židovské rodině a její snaze se zachránit a znovu sejít

Měli jsme štěstí (We Were the Lucky Ones) je strhující americká historická minisérie inspirovaná stejnojmenným románem Georgie Hunterové. Příběh sleduje dramatické osudy rodiny Kurcových, polských Židů, během hrůz holokaustu. Před začátkem druhé světové války žili v Radomi úspěšným a poklidným životem, ale s nástupem Hitlerovy perzekuce se vše mění. Rodina je roztržena a nucena se skrývat – někteří prchají do zahraničí, jiní končí v koncentračních táborech. Najdou ještě někdy všichni cestu zpět domů?

Měli jsme štěstí je celkem dlouhá kniha, kterou mám doma již pár let a ke které jsem se stále nedostala. Téměř vždy se snažím mít nejprve přečtenou knihu a až poté se pouštím do adaptace. V tomto případě jsem udělala výjimku.

We were the lucky ones je minisérie, která mě nesmírně chytla za srdce a zasáhla. Příběh vypráví skutečných život Židovské rodiny Kurcových. Rodiče Sol a Nechuma a jejich pět dětí žijí v Polsku a jsou stejně jako ostatní Židé v Evropě zasaženi válkou. Jejich osudy jsou ale jiné, než na jaké jsme u válečných příběhu zvyklí. Snad nebude velký spoiler, když vám povím, že ani jeden z nich se nedostal do koncentračního tábora. Všichni dělali co mohli, aby sebe a své blízké dokázali zachránit. Jejich cesty je několikrát rozdělili a zase spojili. Doba se čím dál více zhoršovala, a jejich naděje na záchranu se zmenšovaly, přesto neztratili víru, lásku ani naději.

Nemohu prozatím porovnat co bylo lepší, zda seriál, nebo kniha. Ovšem dnes vám mohu nesmírně doporučit tento seriál, který je opravdu kvalitně natočený. Nechybí v něm zhola nic, najdete tu zoufalství, boj, nespravedlnost, smrt, ale také narození dítěte, lásku, naději a boj o holý život. Životní příběh Kurcových je nesmírně silný a dojemný, celý čas jsem každému z jejich rodiny fandila, a opět se utvrdila v tom, že nedokáži pochopit, jak je možné, že se lidský druh dokáže tak zle chovat. Stačí jen trocha moci, a vytrácí se lidskost. Krutost vítězí nad lidskostí.

Ani po válce ale život Kurcových není jednoduchý. Ani po válce se totiž k Židům společnost nechovala správně. Nemluvě o tom, že přeživší neměli nárok na své majetky. Většinou Židé přišli o život, a ti co se zachránili ztratili blízké, střechu nad hlavou, domov ale i možnosti. Bolí mě z toho srdce dodnes.

Pokud máte rádi válečnou tematiku pak sérii dejte šanci. Vyšla na konci března na Disney+ a slibuji, že vás dojme, rozbrečí, budete při jejím sledování cítit úzkost a strach, ale také poznáte mladé lidi, které si zamilujete. Velmi jsem fandila Židovi Adamovi, který se zamiloval do nejmladší dcery Kurcových Haliny. Jejich románek byl takovou jiskřičkou naděje v celé sérii.

A nesmím opomenout ani skvělý soundtrack. Zkrátka a dobře, tohle je za mě nesmírně silné doporučení a já doufám, že Měli jsme štěstí dáte šanci.