Recenze - Korunní princezny

Autor: Catherine Doyle & Katherine Webber
Orig. název: Twin Crowns
Název série: Korunní princezny
Rok: 2022, v ČR: 2023
Počet stran: 496
Překlad: Radka Kolebáčová

Wren Greenrocková odjakživa ví, že jednoho dne nahradí svou sestru, korunní princeznu, na jejím místě v paláci. Od narození ji trénují k tomu, aby se vrátila tam, kde zemřeli její rodiče, a zmocnila se jediného člověka, který tehdy přežil a zůstal. Je odhodlaná udělat všechno pro to, aby převzala moc v království a ochránila tak společenství čarodějnic, které miluje. Nebo by to alespoň udělala, kdyby ji v paláci nerozptyloval jistý pohledný strážce a její neklidná magie neměla ve zvyku působit problémy. Princezna Rose Valhartová zase ví, že s mocí přichází i zodpovědnost. Má se přivdat do chladného, nelítostného království a ona rozhodně nezahodí svoje královské povinnosti jen proto, že se probudila uprostřed pouště ve společnosti pohledného únosce. Ale život mimo palácové zdi je daleko dobrodružnější a krásnější, než si kdy představovala, a čarodějnice, kterých se dlouho bála, možná budou nakonec rodinou, již celý život nevědomky postrádala. Dvě sestry, které byly rozděleny při narození a vychovávány v naprosto odlišných světech, se teď poznají daleko víc, než by se dalo čekat. Ale zatímco se blíží korunovace a ony obě touží uplatnit svá rodová práva, hrozivý Willem Rathborne pracuje na tom, aby ani jedna z nich neuspěla. Komu nakonec na hlavě spočine koruna?
Magie se nedá zničit, Rose. Vždycky najde cestu domů.

Rose - princezna, která se má stát královnou Eany, celý svůj život žije ve svém království
Wren - sestra dvojče Rose, kterou její babička zachránila a vzala do bezpečí, chce se stát královnou Eany, aby dala svět čarodějů a lidí opět dohromady
Willem Rathborn - mocný muž, který se stará o Rose, zabil její rodiče, ale to nikdo neví
Shen - nejlepší přítel Wren, unese princeznu Rose
Celeste - nejlepší kamarádka Rose, která je velmi chytrá a všímavá
Tor - voják z Gevry, nemůže spustit oči z Rose, tedy z Wren, která se za ni vydává

Voják je doma tam, kde má svůj meč.

Máme původní obálku, která je jednoduše dokonalá. Od barev, přes motiv a vykreslení samotných princezen, rozhodně nemám co vytknout. Jediné, co mě trošku mrzí je to, že nemáme hardback, ale paperback.

V tu chvíli si dala slib. Přežije tenhle únos, a až bude sedět na trůně, až konečně uchopí moc do svých rukou, za všechno se tomuhle frajírkovi pomstí.

Jestli něčemu bezesporu v young adult fantasy žánru nedokážu odolat, tak to jsou čarodějnice, romantika a nebo upíři. To poslední v této knize nenajdete, zato dostanete jako bonusovku lehký feel Disneyovek.

Korunní princezny jsou první díl nové série, kterou jsem si naprosto zamilovala. Jedná se o další Humbooktip, který vám stejně jako holky z týmu můžu s klidným srdcem jen a jen doporučit. Máme tu nový svět, který zbrojí proti čarodějům a čarodějnicím. Má je za své nepřátele a podle toho s nimi také zachází. Hlavní hrdinka není jedna, ale rovnou dvě - sestry dvojčata! Wren a Rose jsou princezny, které byly rozděleny krátce po porodu. A zatímco Wren o své sestře ví, a celý život se připravuje na to, aby ji mohla zastoupit, Rose o ní nemá nejmenší ponětí.

Láska může znamenat prokletí. Může se rovnat vězení. Nebo rozsudku smrti.

Jestli vám přiroste k srdci víc Wren, která je velmi odvážná, bojovná, své čarodějné nadání, které zdědila po své matce a babičce, skvěle ovládá. Nebojí se krve a je plně odhodlána zabít nepřátele vlastníma rukama. Rose je jiná, je jemná, jako své poslání vnímá stát se královnou a pokornou manželkou, věří, že se zamiluje. Je jiná než Wren, ale jak by taky nebyla, když celý život vyrůstala v bezpečí stěn svého zámku, aniž by znala krutou pravdu a fakt, že žije pod jednou střechou s vrahem svých rodičů.

Skvělá zápletka o záměně sester dvojčat mě bavila od první strany. Ačkoliv má kniha skoro pět set stran nemusíte se bát, že by se kniha nějak vlekla. Není ani nijak zdlouhavý začátek, příběh začíná téměř okamžitě únosem princezny, takže jste od anotace ihned ponořeni do děje a společně s Rose se dozvídáte celou pravdu.

A někdy je láska - zvlášť ta královská - jako padající hvězda, která v pravý čas vlétne do paláce a zaplní váš život takovým světlem, že víte, že už se nikdy nebudete cítit smuten, opuštěn nebo připraven o potěchu ze strhující deskové hry.

Nechybí ani romantická a místy pěkně vášnivá linka. Jak Rose, tak Wren zahoří láskou, naštěstí ne k jednomu muži. Zatímco Wren padne do oka voják Rosina nastávajícího ženicha, Rose se zakouká do nejlepšího kamaráda Wren. Ano, toto by mohl být menší spoiler, ale předpokládám, že po přečtení dvou tří kapitol to bude snad každému jasné. Jejich romance není podstatou příběhu, ale jen ho krásně doplňuje. Zejména u Rose je ale důležitá, protože u ní dojde k největšímu vývoji. Z plaché a poddajné princezny se stává princezna rebelka. Je vám tedy jasné, kterou ze dvou sester jsem si oblíbila víc.

Člověk, kterého se ještě před dvěma dny k smrti děsila, se stal její kotvou v této rozlehlé, neznámé končině a ona se teď bez něj necítila bezpečně.

Dvojice autorek se věnovala každá své princezně, a myslím, že je to ve výsledku hezky znát, protože každá z dívek je trošku jiná. Svět, který ale obě vykreslily mě nesmírně bavil. Závěr se také moc povedl. Sice mi bylo trošku líto jedné postavy, ale bavilo mě, kam celý příběh směřoval. Po dočtení poslední stránky je znát, že se jedná o sérii, je naznačeno, co by se mohlo dít v dalším díle, ale tentokrát tu není obrovský cliffhanger, který vám nedovolí spát, dokud nedostanete další díl. Já se na dvojku nesmírně těším a doufám, že neztratí svůj šarm.

Rose cítila, že v ní vzplála magická pochodeň, a jakkoli se v sobě tuto sílu snažila potlačit, věděla, že už nikdy neuhasne.

Pokud jste si zamilovali první díl ze série Holubice a had, a máte rádi Disney příběhy nebo muzikálovou Princeznu a švadlenku, tak si Korunní princezny rozhodně zamilujete.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Marti a Albatrosmedia. Korunní princezny zakoupíte na e-shopu se slevou!