Sedm manželů Evelyn Hugo - citáty z knihy

 


Ahoj čtenáři,

Při čtení Sedm manželů Evelyn Hugo jsem si zaškrtávala v knize citáty, které na mě zapůsobily stejně, jako tomu dělám u všech knih. Ovšem když jsem psala recenzi na knihu, marně jsem vybírala jen dva tři citáty. Proto jsem se rozhodla vám v samostatném článku tyto citáty vypsat. Věřím, že v citátech nenajdete spoilery, připravte si kapesníčky, a směle do čtení! 


🎥🎥🎥


A změní se tohle všechno, když má teď něco na srdci? Anebo si se mnou bude hrát, jak jako si celé roky hrála se svým publikem? 


Všichni umíráme, moje milá. Vy umíráte, já umírám, i ten chlapík támhle umírá. 

Když dostanete příležitost změnit svůj život, buďte připravená udělat všechno, co je potřeba, aby se vám to podařilo. Svět vám věci nedá, musíte si je vzít. Pokud se ode mě máte něco naučit, nejspíš by to mělo být právě tohle. 


Někteří lidé vidí krásnou květinu a běží ji utrhnout. Chtějí ji držet v rukou, vlastnit ji. Chtějí krásu té květiny pro sebe, chtějí, aby byla jejich, aby ji mohli ovládat. 

Měla jsem se vdávat. Tentokrát za někoho, koho jsem milovala. Za někoho, díky němuž jsem se cítila právě tak, jak jsem předstírala ve filmech. 

Tohle by měl o hvězdách vědět každý. Chceme slyšet, že nás lidi zbožňují, a chceme, aby nám to opakovali pořád dokola. 

Don mě možná naučil, že jsem schopná někoho milovat, cítit k němu touhu. Zároveň mi ale ukázal i to, že po někom můžete toužit, i když ho nemáte ráda, že ho můžete chtít, obzvlášť když ho nemáte ráda. Myslím, že dneska se tomu říká š**stání z nenávisti. 

Lidi si myslí, že intimita je o sexu. Ale intimita je o pravdě. 

Z každou krásnou ženskou je chlap, kterého už nebaví s ní spát. No, tak to platí pro obě strany. O tom se vám nikdo nezmíní. 

Vím, jaké to je, když o vás druzí učiní nějaký předpoklad a opatří vás nálepkou založenou na tom, jak jim připadáte. Celý život se lidem pokouším vysvětlit, že přestože vypadám jako černoška, jsem míšenka. Celý život vím, jak důležité je každému dovolit, aby vám řekl, co je zač, místo abyste ho zaškatulkovali do jednoduché kategorie. 

Někdy vás realita doslova zavalí. Jindy jednoduše trpělivě čeká, až vám dojde energie potřebná k tomu, abyste ji nadále popírala. 

Milovala bych tě, i kdybys byla nikdo a žila v krabici od bot.

Líbí se mi, když jsi nedokonalá, hádavá a výjimečná. Mám rád Evelyn Hugo, která ví, co je svět zač, a potom jde a vydobyde si v něm to, co chce. 



Na Evelyn, ženu, která rozzáří každou místnost, do níž vstoupí. A díky které si každý den připadáme, jako bychom žili ve snu. 

Vždycky mi přišlo fascinující, jak mohou být věci zároveň pravdivé a falešné, jak mohou být lidé dobří i špatní, jak vás někdo může milovat způsobem, který je nádherně nesobecký, a přitom bezohledně uspokojovat své vlastní tužby. 



Je rozdíl mezi sexualitou a sexem. K tomu, abych dostala, co chci, jsem používala sex. Sex je jenom akt. Sexualita je upřímným vyjádřením touhy a potěšení. 

Nejsem dobrý člověk, Monique. Ujistěte se, že to z té knihy bude jasné. Netvrdím o sobě, že jsem dobrá. Udělala jsem spoustu věcí, které ublížily spoustě lidí, a udělala bych je znovu, kdybych musela. 

Až příliš dobře jsem se naučila, že bolest je někdy silnější než potřeba zachovat si tvář. 

Co přesně mám přežít? 
Že mě znovu ztratíš. Nechci ti dovolit, abys mě milovala, pokud mě nedokážeš ztratit znovu. Naposledy. 

Nežiju v žádné lži. Jenom žiju svůj život. 

Každý se domnívá, že v situacích na pomezí života a smrti zpanikaří. Skoro všichni, kdo něco takového skutečně zažili, vám ale řeknou že panika je přepych, který si nemůžete dovolit. V daném okamžiku jednáte bez přemýšlení: děláte, co můžete, s informacemi, které máte. 

Byla jsem sedmkrát vdaná a ani jednou mi to nepřipadalo tak správné jako tohle. Myslím, že moje láska k tobě je na mně to nejryzejší.

Každý den jsem jí opakovala, že to ona pro mě byla tím největším darem na světě, a že věřím, že na tenhle svět jsem přišla nikoliv proto, abych točila filmy, nosila smaragdově zelené šaty, nebo mávala zástupům fanoušků, ale proto, abych byla její matka. 

Takhle končí můj příběh. Ztrátou všech, které jsem kdy milovala. 

Připomeňte jim, že Evelyn Hugo nikdy neexistovala. Byla člověkem, kterého jsem vytvořila pro lidi, aby mě milovali. Povězte jim, že jsem byla dlouho zmatená, že jsem netušila, co je to láska. Řekněte jim, že teď už to chápu a tu jejich nepotřebuju . Řekněte jim: Evelyn Hugo chce zkrátka odejít domů. Je načase, aby odešla za svou dcerou, za svou láskou, za svým nejlepším přítelem a za svou matkou. Řekněte jim, že se Evelyn Hugo loučí.

Nikdo není jen oběť, nebo jenom vítěz. Všichni jsou někde mezi. Lidi, kteří ze sebe dělají jedno nebo druhé, nejenže si lžou do kapsy, ale taky jsou prvoplánoví, až to bolí.

A to je konec! Které z těchto citátů zasáhly i vaše srdce? A jak moc jste si zamilovali knihu Sedm manželů Evelyn Hugo? Já hodně a teď se těším, až knihu budu číst znovu. Jak se mi líbila se dočtete v recenzi na blogu. 

Žádné komentáře

Albatros