Recenze - Psáno s nadějí

Někdy je bolestivější snažit se žít dál, než vykrvácet


Autor: Aly Martinez
Orig. název: Written With You
Název série: Regret Duet
Pořadí: #2
Rok: 2019, Rok v ČR: 2021
Počet stran: 256
Nakladatelství: ikar
Překlad: Anna Poskerová
Moje hodnocení: ****

Pokračování románu Psáno s lítostí. Když bylo Cavenovi patnáct, jeho život změnila jediná kulka. Následujících deset let zasvětil budování impéria, které ho mělo ochránit přede vším, co by mu život mohl přichystat. Jenže ani všechny peníze světa ho nepřipravily na moment, kdy našel na prahu svého bytu plačící miminko. Caven nikdy nechtěl být otcem. Nijak netoužil po tom, předat své geny a rodinnou zátěž nevinnému dítěti. Ale tady bylo – holčička s růžovými tvářičkami, jeho dcera. Navzdory veškeré logice se Rosie stala středobodem jeho vesmíru a tím nejlepším, co ho kdy potkalo. Nebyl čas utápět se v minulosti, když byl nyní odpovědný za její budoucnost. Dokud se o čtyři roky později nevrátila její matka Hadley a všechny staré křivdy nevyplavaly na povrch. Caven byl připravený o dceru bojovat. Kéž by však dokázal zabránit tomu, aby se mezitím do Hadley nezamiloval...


POSTAVY:
Willow - snaží se smířit s minulostí, chce být na blízku Rosalee, jenže se zamilovala do Cavena
Hadley - dvojče Willow a skutečná matka Rosalee
Caven - milionář, jehož otec byl vrah a zabil přes čtyřicet lidí
Rosalee - dcerka Cavena a Hadley, od jejího narození žije s Cavenem, který o ni s láskou pečuje

OBÁLKA:
Asi mi není pomoci, nelíbí se mi ani originální ani ta česká obálka. Originální obálka vypadá na první pohled jako erotická literatura zatímco česká obálka více poukazuje na rodinné drama. Rozhodně je lepší český cover než zahraniční, ale myslím, že by se ke knize hodilo zcela jiné provedení. 

Nemůžeš mě nechat jít, protože se bojíš, že ty skončíš úplně sama.

MOJE HODNOCENÍ:
Od Aly Martinez u nás doposud vyšly dvě série, které jsem okamžitě po vydání přelouskala. Sice u mě stále vede autorčina předchozí série, ale tato jí krásně dobíhá. 

Bohužel autorčiny knihy u nás nejsou příliš vidět, což je za mě naprostá škoda. Nejedná se totiž o žádnou lacinou knihu či prvoplánovou červenou knihovnu, právě naopak. Je to příběh plný bolesti, trápení, tajemství, ve kterém se objevuje také silná láska a sem tam erotika. Nelezete tu sice z postele do postele, každá lechtivá scéna tu má svůj význam

Byla to rána, která nepřestávala hnisat. Jizva, která se nikdy nezhojila. Ztráta budoucnosti, kterou jsem si nezvolila. 

Psáno s nadějí je druhý a závěrečný díl nové série, která skončila naprosto nečekaně a otevřeně. Ihned po dočtení jedničky jsem nutně potřebovala druhý díl. A konečně po půl roce jsem se dočkala. Děj naprosto přesně navazuje na události z prvního dílu a vy se tak dozvídáte co bylo dál. Ačkoliv jsem měla mezi díly půlroční pauzu, a šla jsem do knihy se zatměnými vzpomínkami, po dočtení pár kapitol jsem okamžitě byla do děje ponořená. Natolik autorka umí čtivě psát, že knihy máte opravdu problém odložit.

Caven a Willow toho mají společného daleko víc, než si kdy pomysleli. Ovšem dlouho to před sebou tají. Oba si před osmnácti lety prošli peklem, které je poznamenalo do dnešních dnů. Někdy je bolestivější snažit se žít dál, než vykrvácet. Mezi hrdiny to opravdu jiskří, což cítíte z každé strany. Zároveň ale dokonale pocítíte i jejich bolest. A nesmím opomenout ani skvělé dialogy.

Nemůžeš lidi donutit, aby v někom spatřili to nejhorší, když jim ukázali jenom to nejlepší. 
Psáno s nadějí je další skvělá kniha od autorky, která vás emočně vyždímá. Na velmi krátkém rozsahu si vás získá a vy budete mít problém knihu odložit. Opět je děj vyprávěn ze dvou úhlů pohledu - Willow a Cavena, takže naprosto skvěle máte představu, na co hrdinové myslí a jak se cítí. Tím autorka docílila naprosto komplexního pohledu na děj. 

Na autorce je znát, že má děti, konkrétně čtyři, protože každá z jejich knih obsahuje velmi důležitou dějovou linku s dětmi. Její hrdinky jsou ženy, které ztrácejí své děti. Malá Rosalee je roztomilá a perfektně napsaná na svůj věk. Vím jistě, že jsem tuto sérii nečetla naposledy. 

Nevěřím, že existuje důvod pro všechno, co se stane. Existují jen jednání, důsledky a naprostá náhoda. Ale občas, když bolest pomine a zlomená srdce se uzdraví, může člověk v těchto důsledcích najít krásu.

Pokud máte rádi knihy, které vás emočně vyždímají, romantické příběhy s přesahem, pak potřebujete tuto autorku vyzkoušet. Doporučuji obě její série.

Nenávidím tě jenom proto, že nemůžu přijít na to, jak tě mám, do prdele, nenávidět.


Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Psáno s nadějí ulovíte na stránkách Knižního klubu a Luxoru se slevou! 

Žádné komentáře

Albatros