Recenze - Všechno je v pohodě

PŘEDVÁNOČNÍ ČAS | OSAMOCENÁ DÍVKA | TAJEMSTVÍ



Autor: Nina LaCour
Orig. název: We are okay
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2017, v ČR 2018
Počet stran: 208
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Anežka Dudková
Moje hodnocení: ✶✶✶/a půl

Od té doby, co Marin nechala celý svůj předchozí život za sebou, nemluvila s nikým ze své minulosti. Nikdo, ani její nejlepší kamarádka Mabel, neví pravdu o tom, co se během několika posledních týdnů stalo. Dokonce i na univerzitě v New Yorku, tisíce kilometrů od domova v Kalifornii, stále touží po domově a snaží se překonat tragédii, která se stala. Nyní, během zimních prázdnin, když je v kampusu sama, přijíždí Mabel a Marin se musí vypořádat se vším, čím se tak dlouho trápila.





POSTAVY:
Marin - sirotek, žije na koleji, nedávno jí zemřel dědeček - její poslední rodina
Mabel - kamarádka Marin, chce jí pomoci, přijede za ní na kolej 

OBÁLKA:
Všechno je v pohodě si ponechalo původní obálku, která k příběhu sedí dokonale. Pokud jste knihu četli nebo ji zrovna čtete a podíváte se na obálku, spatříte na ní tolik odkazů k příběhu. Navíc je na první pohled nesmírně krásná! V originále má na sobě přebal, což CooBoo nezanechalo ale nemyslím, že by to nějak vadilo. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ: 
-


MOJE HODNOCENÍ: 
Všechno je v pohodě obletělo knižní blogosféru před časem. Jakmile kniha vyšla v originále, shledala se s velkou chválou. A když jsem zjistila, že vyjde i u nás, nadšeně sem si ji hned přidala na svůj Wish-list. 

Kniha je velmi tenká - má lehkých 200 stran navíc má i vcelku větší písmenka, takže jsem knihu smlsla jako malinu. Věřím proto, že i v angličtině by tato kniha patřila mezi ty lehčí. 

Příběh vypráví o mladé dívce Marin, která je sirotek. Studuje vysokou školu a díky tomu může bydlet na koleji. Jenže nastává vánoční čas a všichni studenti jezdí na prázdniny domů. Marin si vyžádá výjimku a zůstává přes svátky na koleji sama. Těžké období osamělosti na Vánoce má ještě umocnit fakt, že očekává příjezd své kdysi nejlepší kamarádky Mabel, která za ní má na tři dny přijet. 

Marin a Mabel byli kdysi nerozlučné a měly mezi sebou opravdu silný vztah. Jenže přišla vysoká škola a obě dívky se rozdělili. Navíc Marin žila pouze s dědečkem, protože její maminka zemřela když byla dítě a tatínka nikdy nepoznala. V okamžiku, kdy jí zemřel dědeček se jí zhroutil celý svět a Marin utekla a opustila od veškerých kontaktů, včetně toho s Mabel. 

Všechno je v pohodě říkáme velmi často, a právě tato kniha je názornou ukázkou toho, že často nic není v pohodě. Že se jedná pouze o dobře naučenou frázi, která nám usnadňuje život a nemusíme nic zdlouhavě vysvětlovat nebo řešit. Název pro tuto knihu nemohl být zvolen výstižněji. 

Marin neměla snadné dětství, jelikož její dědeček byl velmi samotářský a tajuplný. Kvůli tomu se Marin nemohla dozvědět více o své matce a to ji velmi tížilo. Ovšem i když mi bylo dívky líto, nemůžu říct, že bych její chování a rozhodnutí dokázala pochopit. Marin se uzavřela před světem, zanevřela na všechny své blízké a utvořila si kolem sebe bariéru, přes kterou odmítala kohokoliv pustit. 

Líbí se mi, jak byla kniha vyprávěna. V podstatě se jednalo o takovou retrospektivu, neboť na začátku knihy poznáváme hrdinku, která se obává příjezdu své nejlepší přítelkyně a zároveň vzpomíná na doby, kdy byly nerozlučné. Střídání dob mě bavilo, kord v poslední době mám pocit, že často čtu podobně psané knihy. 

Všechno je v pohodě v sobě nese také prvky LGBT, což se mi líbilo a k ději mi to krásně pasovalo. Ráda bych knih s touto tematikou brzy načetla více. Jak jsem již zmínila výše, kniha není příliš obsáhlá proto se není čemu divit, že vypráví o minulosti a o třech dnech, které spolu Marin a Mabel stráví. 

Ovšem teď také trocha kritiky. Kromě hlavní hrdinky, kterou jsem si nezamilovala mi přišla těžká jména dvou hlavních hrdinek. V první třetině jsem stále koukala na poznámky, která je která. A druhý kámen úrazu jsem viděla v samotném závěru. Stále jsem čekala, jak se vše rozuzlí a dozvím se více o Marinině spolubydlící Haně. Bohužel závěr byl prudký a i když jsem celý závěr čekala a myslím, že byl dobrý, stále mi tam něco scházelo. 


Všechno je v pohodě je lehká young adult kniha, kterou budete mít velmi rychle přečtenou. Nese v sobě melancholický příběh, jednoduchý děj a celkově ji řadím k oddechovkám. Mohu doporučit k přečtení ale nečekejte žádný silný a propracovaný příběh. 


Žádné komentáře

Albatros