Humbook 2018

TŘETÍ ROČNÍK | COSPLAY | BESEDY | AUTOŘI | FOTOGALERIE


V sobotu 6. října proběhl již třetí ročník literárního festivalu zaměřeného na young adult literaturu. Akce se tentokrát konala v Kongresovém centru v Praze, kde si ji nenechalo ujít na ... návštěvníků.  Bohužel toto číslo se mi nepodařilo nikde zjistit. Festival sliboval pestrý program, ve kterém nechyběli ani čeští spisovatelé nebo zahraniční hvězdy.

Humbook s pořadovým číslem 3 byl mým již druhým ročníkem (o mých pocitech z druhého ročníku se dočtete zde) . Obecně o Humbooku bylo letos napsáno již hodně článků, takže pro knihomola není třeba tento festival blíže seznamovat. Ovšem i když jsem se nechtěla moc rozepisovat, dopadlo to jinak. Takže se připravte na opravdu dlouhý článek :-) 

V úvodu musím pochválit již zkušenou Humbook moderátorku Terezu Tobiášovou, která byla úžasná a plná energie. Vedle ní patří obdiv i tlumočníkovi Karlovi Janů, který byl pohotový a na besedě se Sebastienem si přišel na své.

Program byl opravdu pestrý a já sama jsem potřebovala Hermionin obraceč času, abych mohla vidět vše, což se mi bohužel nepodařilo. Ač jsme měli všichni program nastudovaný, a nebo na nás křičel všude po stěnách, stejně jsem vůbec nepostřehla kde byl Potterfan stánek nebo kde probíhali workshopy. Obojí jsem propásla, což mě nesmírně mrzí.

Beseda se Sebastienem De Castell


Po celý den se konaly besedy s autory, ať zahraničními nebo těmi českými. Na diváky nejvíce zapůsobila z českých řad beseda Dystopie a ze zahraničních hvězd všechny oslnil vtipálek Sebastien de Castell, autor úspěšné série Divotvůrce. V České republice k této sérii zatím vyšly jen dva díly, třetí nás čeká zkraje příštího roku.

V hlavním sále se celý den střídaly zahraniční hvězdy, které měly své hodinové besedy. Postupně se tedy vystřídali Estelle Maskame, Sara Raasch, Claudia Grey a již zmiňovaný Sebastien.


Podpisy autorů


Měla jsem VIP vstupenku, tudíž jsem si zakoupila lístek i do dlouhé a téměř tříhodinové fronty na podpisy zahraničních autorů. To čekání bylo úmorné ale i když jsem mrzutě stála ve frontě, nakonec jsem se dostala až k zahraničním autorům. Všichni byli moc milý a rádi se s námi se všemi fotili a odpovídali na dotazy. Na Sebastiena se začala tvořit druhá fronta, jelikož se s ním chtěl vyfotit opravdu každý. Sama jsem byla z krátkého setkání s ním nadšená! 





Ovšem byli tu i čeští autoři, kteří s úsměvem rozdávali podpisy. Nechyběl Pavel Bareš, autor Projektu Kronos nebo Petra Stehlíková která má pod palcem Naslouchače. Oba byli velmi milí a jsem moc ráda, že jsem se s nimi setkala. Knihy jsem si nechala také podepsat a od Pavla jsem dostala speciální věnování. Jak všichni víme, Pavel svým fanouškům rozdává různá věnování a jak sám říká, ještě nenapsal jediné věnování dvakrát. Jelikož mi napsal moc milá slova, rozhodla jsem si je nechat pro sebe. Ale každopádně se jedná o jeden z nejcennějších věnování, které mám.




Co se mi na třetím ročníku líbilo? 

Rozhodně musím pochválit prostory Kongresového centra. Nebudu nalhávat, že mi to bylo příjemné i vzhledem k tomu, že nedaleko bydlím. Ovšem obecně se v prostorech dalo dýchat, nikde jste se nemačkali a bylo daleko víc prostoru k odpočinku. 

Obrovským plusem pro mě byl stánek s čajem Loyd - miluji čaje a Loyd neustále nosil ochutnávky různých čajů. Mimo to také rozdával nádhernou záložku! 

Já jsem si zakoupila VIP vstupenku, která přinášela kromě vstupu na autogramiádu také tašku plnou různých věcí. Letos jsem v ní objevila skutečné poklady. Nejdůležitější věcí byla samozřejmě kniha - reading copy Krutého prince, na kterou jsem slyšela hodně pozitivních ohlasů. Sama se do knihy také pustím a recenzi vám zveřejním dřív, než kniha vyjde. 

Kromě knihy se v tašce nacházel A4 sešit se Star Wars motivem, lízátka, záložky, drobné dobroty, poukaz na nákup do Albatrosmedia. Znovu musím tedy pochválit obsah této uvítací tašky, jelikož s loňským ročníkem se to opravdu nedá srovnat. 

Lidé na festival mohli přijít v cosplay, sama jsem chtěla jít za Hermionu, ale kostým mi stále nepřišel. Chvíli jsem z toho byla smutná ale pak mi došlo, že o to vůbec nešlo. Sama jsem na Humbook chtěla jít kvůli skvělým lidem, které mám ve svém okolí.



Touto cestou chci ještě jednou moc poděkovat všem, kteří se mnou ten dlouhý den strávili! 

A obrovské poděkování patří mojí drahé Káje z blogu Coraline and her book, která se mnou celý den trávila a byla mi skvělým parťákem!

Nápady na zlepšení? 

Vždy je co zlepšovat, o tom žádná. Ale třetí ročník byl tak vymazlený, že smekám pomyslný klobouk! Organizátoři a ambasadoři odvedli opravdu velký kus práce. Těsně po festivalu jsem byla negativní k jídlu, které sice letos bylo více vyřešené, a tak se mělo šanci dostat na všechny. Ovšem jídlo zařizovalo Kongresové centrum, takže to, že tam dávali nechutné Pannini nebyla vina Humbooku ale pronajímatelů prostoru. 

Na Humbooku jsem si koupila jen jednu knihu! A to Trnitou řeč od Leigh Bardugo, na kterou jsem se těšila už opravdu dlouho. Potom jsem si chtěla koupit Warcroos, ale bohužel byl beznadějně vyprodaný. Obecně kolem stánků jsme se museli hodně tlačit a vystát si non-stop frontu, která tam byla. Takže to je určitě věc, která by se dala do příště zlepšit. Třeba stánky dva? :D

Nakonec jsem si Humbook nesmírně užila a mě velmi mrzí, že je tento ročník již za námi. Upřímně musím říct, že třetí ročník Humbookfestu byl nejlepší ze všech! Už nyní se těším na další ročník a moc doufám, že přijede Leigh Bardugo. 


Třetí ročník Humbookfestu byl nejlepší ze všech!

A teď už fotky z Humbooku :-) 

Nejlepší Loki ever! Naše Sofií




S mojí nejdražší Adi, kterou znám už rok a moc si jí vážím

Jedna z mých nejoblíbenějších momentek :D Zlobím naši Coralinu!
Milá Kačí jako krásná Belle
Další má oblíbená fotka a zase momentka s Klárkou a Kájou :-) 



Olivka a Monča byly ohromeny panenkou
Petra Stehlíková, autorka Naslouchače
Pavel Bareš v akci



Fotka s Pavlem (Harley Quinn) také nesměla chybět :-) 
Wonder woman Ondra




Čekání v dlouhé frontě na podpisy s Mai, Kájou a Wendy

Sara Raasch

Claudia Gray

Estelle Maskame


Sebastien de Castell byl největší showman dne!

A to už je konec! :-) 

4 komentáře

  1. Úžasný článek! Děkuji za zmínění mé maličkosti. Jsi zlatíčko. :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Kájí <3 A jasně že jsem tě zmínila, když jsi tento den trávila se mnou :-)

      Vymazat
  2. Muselo to být skvělé. Sice ty autory vůbec neznám, jen paní Stehlíkovou, ale i tak ta atmosféra a všechno... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to skvělé a moc jsem si to užila :-) Opravdu jsem ráda, že jsem jela :-) Paní Stehlíková byla nesmírně milá a sympatická paní, se kterou jsem nadšeně prohodila pár slov. Moc se těším na čtení Naslouchače :-)

      Vymazat

Albatros