Recenze - Všemi smysly

Autor: Rebecca Yarros
Orig. název: Full Measures
Název série: Vzlety a pády
Rok: 2014, v ČR: 2024
Překlad: Eva Brožová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶/a půl✶

Dvacetiletá Ember čelí nejtěžší zkoušce svého života: ze dne na den má na starosti tátův pohřeb, zhroucenou mámu i dva mladší sourozence. V lásce to také není žádná sláva… naštěstí se ale v té správné chvíli zjeví Josh Walker, sexy potetovaný fešák, hokejová hvězda a zároveň její nový soused. Stačí jediný jeho pohled nebo dotek, aby Ember zapomněla na svoji bolest. Když ale vyjde najevo Joshovo tajemství, její svět se otřese. A Ember se musí rozhodnout, jestli zvládne milovat muže, který by ji mohl zničit.
Ember - dvacetiletá studentka, která má přesně naplánované své další kroky
Josh - hokejista, sexy mladík, který měl snad každou
Riley - přítel Ember, plánují společně jít na univerzitu

Šance znamenala zranitelnost a já věděla, že další ztrátu nepřežiju, zvlášť kdyby souvisela s Joshem. Ale druhá možnost byla ho nemít. Takže ve skutečnosti existovala jenom jedna volba.

Máme původní obálku, která je nádherná. České vydání má také krásnou ořízku, která obsahuje výřez z obálky. A samotný cover je celý pěkně perleťový. Toto se moc povedlo!

Když jsem si letos přečetla Čtvrté křídlo, respektive když jsem se do knihy pustila, ani náhodou jsem nečekala, jak moc mě příběh zasáhne. Jak moc se zamiluji. Po přečtení prvního dílu mi je zcela jasné, že nutně potřebuji každou krásnou edici, kterou potkám, a mimo to, že neodolám žádné další knize, kterou autorka napíše a vyjde v češtině.

Byl jsi bůh. Každá holka tě chtěla a ty... ses tomu nebránil. Bylo ti ukradený, že je střídáš rychleji než ponožky. Byl jsi idiot.

Všemi smysly je romantická new adult kniha s několika bolestnými zápletkami. Hlavní hrdinka je dvacetiletá panna, která nade vše miluje svou rodinu. Má pevně naplánovaný život a nic by ji nerozhodila. Kdyby se těsně před Vánoci nedozvěděla, že její otec tragicky zemřel. Její život se rozpadne jako domeček z karet, sleduje svou matku, jak se propadá do deprese a je na ni, aby se postarala o rodinu. O své dva mladší sourozence, i o matku. A aby toho nebylo málo, zjistí další věci, které ji položí na lopatky.

Pohybovali jsme se po úplně jiných oběžných drahách. On byl slunce a já byla něco jako Pluto, snažila jsem se, ale pořád jsem nebyla ani planeta.

Do Embeřina života se vrátí sexy idol ze střední hokejista Josh, který měl na každém prstě alespoň dvě holky. Dneska trénuje Embeřina mladšího bratra, a stále je velmi sexy. Jenže se setkává s Ember, která je zlomená životem.

Úkolem živých je pokračovat.

Jestli jsem brečela? Samozřejmě že ano, a nejednou. Jestli jsem se zamilovala? Hádáte správně, že ani tady nemohu popírat. Mám slabost pro mužské hrdiny, kteří jsou sexy a zároveň jsou pozorní, laskaví a nebojí se být drsní když jde o jejich lásku. Byl to doják, který mě zasáhl. Ember je mladá hrdinka, která si toho hodně vytrpěla, přesto se nepropadla do hlubin temnoty a starala se o svou rodinu. Samozřejmě to někdo může odsoudit, že je to nereálné, ale já jí věřila. Našla v sobě zbytečky síly, poskládala je dohromady, a vyrazila do boje.

Spletla jsem se. Nebyli jsme si od patnácti souzeni; byli jsme předurčení k záhubě.

Se sexy hokejisty se roztrhl pytel, a ač nejsem zrovna fanynka hokeje na ledu, tak toho v knihách jednoznačně. Josh je navíc naprosto skvěle napsaná postava, kterou si asi ani nejde nezamilovat. Jeho ochranářskou náruč bych přála každé dívce. Chemie mezi Ember a Joshem byla hmatatelná, žhavá. A když konečně vyplula napovrch, zkalilo ji tajemství. Naprosto chápu postoj Ember, a oběma mi v tomto případě bylo nesmírně líto. Závěr jsem probrečela.

Jak se můžeme tolik milovat a nezvládnout to? Proč láska, jako je ta naše, oba tak bolí?

Pokud hledáte knihu 18+ plnou lásky, peprných scén, odvahy, ale také plný bolesti, ztráty a trápení, pak si knihu jistě zamilujete. Život v armádě je těžký, a život rodinných příslušníků lidí v armádě mnohdy ještě víc. Na autorce je znát, že ví o čem mluví, protože je za vojáka sama provdána. Přiznám se, že jsem při čtení tohoto příběhu mnohdy v hlavě slyšela píseň Castle of glass od Linkin Park. Nemůžu se dočkat dalšího dílu.

Možná by v tom měla být jistá útěcha - když víte, že je to nejhorší den, všechno už může být jenom lepší. Jenže co když to ve skutečnosti není nejhorší den? Co když za rohem čeká zítřek, chystá se na mě vrhnout a zdeptat mě ještě víc?