Recenze - Do posledního dechu

RANDE NASLEPO | TAJEMNÝ VRAH | DALŠÍ PŘÍPAD ERIKY FOSTEROVÉ




Orig. název: Last breath
Název série: Inspektorka Erika Fosterová
Pořadí v sérii: #4
Rok: 2017, v ČR: 2018
Počet stran: 352 stran
Nakladatelství:  Cosmopolis (Grada)
Překlad: Kateřina Elisová
Moje hodnocení: ✶

Mělo to být vysněné rande…

Šaty nasáklé krví, víčka násilně zavřená. Tak vypadá mrtvá dívka v kontejneru. Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová je na místě nálezu jako první. Problém ovšem je, že to není její případ. Nejprve si musí zajistit místo ve vyšetřovacím týmu, přesto se Erika rovnou vrhne do práce – a odhalísouvislost s jinou nevyřešenou vraždou. Obě oběti se našly ve stejném prostředí a zemřely stejným způsobem. Navíc si obě smluvily schůzku po internetu…


Kdo se skrývá za falešnými profily na Facebooku a láká naivní mladé ženy na schůzku? Jak chytí Erika vraha, který vlastně existuje jen virtuálně?





POSTAVY:
Erika - šéfinspektora Eriku mám díl od dílu radši. Stále je odvážná a dělá si co chce, ale jako vyšetřovatelka je na jedničku
Peterson - prohlubuje se jeho vztah s Erikou
Sparks - nemá rád Eriku, zamezil jejímu povýšení, v tomto díle se dozvídáme i střípky z jeho života

OBÁLKA:
Cosmopolis zanechalo původní obálku, která se mi k příběhu sedí. Formát Bryndzových knih mám ráda, jsou dlouhé tak akorát, mají svou vůni a vyhovuje mi větší řádkování, takže strany ubíhají o to rychleji a hlavně si nenamáhám oči. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Knihy Roberta Bryndzy jsou v mém žebříčku oblíbených knih na dost vysokém postu. Každou jeho knihu nadšeně hltám a zatím jsem se ani u jedné nespálila. Na Robertovi je znát, že s každou svou další napsanou knihou je lepší a lepší. 

Hlavní postava šéfinspektorka Erika Fosterová marně očekává povýšení. V současné době pracuje jako "kancelářská krysa" což jí nejen nesvědčí ale hlavně jí to nebaví. Když se dozví, že jí v povýšení zabránil její starý známý Sparks, není nijak zvlášť překvapena. 

V tomto díle se nám odkrývá jiná část Sparksova charakteru a jeho další osud mě velmi překvapil. Erika také řeší svůj vztah  Petersonem, na který čeká zkouška, zda vydrží nebo se jedná jen o úlet. Velmi mě baví tento vztah. Není to žádný romantický a idylický vztah, ale tyto dva mám spolu prostě ráda. Erika se i díky Petersonovi konečně dostává z nešťastných let, které trávila po tragické smrti svého manžela. 

Do posledního dechu řeší případ brutálně zavražděné dívky a jak se posléze ukazuje, nejedná se o jednu náhodnou vraždu ale o sériového vraha. Robert nám opět zhruba ve třetině odkryl identitu vraha, což je na jednu stranu škoda. Na druhou stranu máme možnost vidět vrahovi do hlavy. 

Zápletka s vrahem, který si své oběti vyhledává na internetu a poté je přesvědčí ke schůzce je bohužel reálná. Ukazuje, jak je hodně lidí naivních a na sociálních sítích sdílí vše bez rozmyslu toho, co by to mohlo způsobit. V samotném poděkování se Robert svěřil právě se svými obavami vůči sociálním sítím. 

Pátrání po tomto zločinci nebylo zdaleka lehké a Erika se většinu knihy ocitá na mrtvém bodě. Kniha byla nesmírně napínavá a opět skvěle napsaná. Bryndzovy knihy jsou sice kriminální a dost brutální na druhou stranu mě nesmírně baví a já se do každé jeho knihy pouštím s neskutečně velkou zvědavostí a nadšením. Každá kniha se sice zabývá jedním konkrétním případem, ale Robert se věnuje i svým postavám, což mě těší. 

Velmi se těším na další pokračování a věřím, že Robert bude ještě chvíli psát, protože by mi Erika velmi chyběla. 

Ačkoliv kniha odhaluje identitu vraha brzy, nebojte se, že byste si konec neužili. Ba naopak. Konec byla neskutečná jízda, kdy šlo vše doslova z minuty na minutu. Chvilinku jsem se obávala, aby to Robert trošku moc nevyhrotil, jako tomu bylo u jeho prvního dílu z této série, kdy byl závěr příliš akční a přitažený za vlasy. Do posledního dechu si ponechalo do poslední stránky své napětí, akci a nepřetržité hltání slova za slovem, stranu za stranou. 

Do posledního dechu mohu velmi doporučit všem příznivcům kriminálních a akčních příběhů. 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis (Grada). Do posledního dechu naleznete na stránkách Cosmopolisu

Žádné komentáře

Albatros