Recenze - Vražda v Orient-Expresu

Hercule Poirot a jeho známý příběh vraždy ve vlaku🚂





Autor: Agatha Christie
Orig. název: Murder on the Orient Express
Pořadí v sérii: #9
Rok: 1934, v ČR: 2017
Počet stran: 264
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: 
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Hercule Poirot právě přicestoval do Istanbulu, ale vzápětí je telegramem odvolán do Anglie. V Orient-expresu, kam nastoupil, upoutá jeho pozornost bohatý Američan Ratchett; mimo jiné nabídkou vysoké odměny za to, že jej detektiv ochrání před hrozícím vražedným pokusem. Poirot odmítá – a následujícího rána je Američan ve svém kupé nalezen ubodán k smrti. Orient-expres uvízl v závějích a cestující i posádka zůstali ponecháni napospas osudu. Každý se svým tajemstvím, každý se svou záhadnou minulostí… a teď i s podezřením ze zločinu.



🚂🚂🚂

POSTAVY:
Hercule Poirot - známý belgický  detektiv, má geniální myšlení a zároveň je perfekcionista
Ratchette - bohatý američan, který je zavražděn



OBÁLKA & grafické zpracování:
Kniha u nás v tomto překladu vyšla již po páté, já sama vlastním filmovou obálku, která je nesmírně poutavá a studená. Záhadná jako příběh sám. Kromě filmové obálky se v knize nachází i několik stran s fotografiemi z filmu. Nad každou kapitolou se nachází ilustrace vlaku, což se nesmírně hodí  tematicky k příběhu. Ilustrace se nesou v duchu "v jednoduchosti je krása". 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
Sama jsem až doposud nikdy neviděla žádný celý díl ze série případů Hercula Poirota, takže jsem nesmírně natěšeně zasedla k novému filmu. Jelikož se jedná o mou premiéru, nejsem schopna porovnat obě známá díla, ale co se týče porovnání s knihou, jsem nadšená. Možná se mi i film líbil o malinko více, jelikož jsem z něj nasála více emocí. Jediným mínusem zde vidím délku filmu, protože k vraždě dochází skoro v polovině filmu, což je při detektivním filmu trošku natahované.


MOJE HODNOCENÍ:
Už dlouhý čas jsem pokukovala po nějakém příběhu z pera slavné Agathy Christie, a když jsem v obchodě spatřila tu nesmírně kouzelnou filmovou obálku, kniha okamžitě putovala do mého nákupního košíku. 

Naštěstí jsem unikla veškerým spoilerům, mimo to, že společně s Vraždou na Nilu se jedná o dva nejúspěšnější romány z této série. 

Vražda v Orient-expresu je vyprávěna v er-formě a je rozdělena na tři části:
FAKTA
VÝPOVĚDI
HERCULE POIROT SI SEDNE A PŘEMÝŠLÍ

Hercule Poirot úspěšně vyřešil případ v Sýrii, když je odvolán k jiné záležitosti. Jelikož pospíchá, zvolí si Orient-expres jako svůj přepravní prostředek a netuší, že ho tu čeká jeden z nejsložitějších případů jeho kariéry. 

Kniha byla nesmírně čtivá a velmi mě bavila. V knize je nesmírně moc postav, takže malou chvilku trvá, než se v tom člověk zorientuje. Hercule je nesmírně geniální detektiv a tento případ mu dá nesmírně zabrat. 

Kniha je plná teorií a možností, jak se vše událo. Kapitola od kapitoly je vše méně jisté a každý z cestujících upadá do většího podezření. V závěru jsem málem brečela. Odhalení jsem nečekala, i když mi byly souvislosti s minulostí podezřelé. Na pachatele jsem nepřišla a jsem tomu ráda. Závěr se mi líbil. Byl rychlý a přesný. 

Dávám plný počet hvězdiček a jsem nesmírně ráda, že jsem vyzkoušela nový žánr - čistou detektivku. Rozhodně nebyla poslední a já se plánuji pustit do Vraždy na Nilu. 


"Já jsem detektiv. Moje jméno jest Hercule Poirot."
Předpokládal-li, že to zapůsobí velkým dojmem, zklamal se. MacQueen prohodil pouze: "Ano?" a čekal, co bude dál. 
"Možná to jméno znáte."

Velmi musím pochválit překladatelku Evu Kondrysovou, která si nesmírně krásně hrála se slovy a této klasice dodala pravý šmrnc, jaký si její překlad jen zasloužil. Doporučuji všem! Z knihy jsem nesmírně nadšená a ještě dlouho po dočtení ve mně zůstává. 

K četbě posledních kapitol jsem si pustila soundtrack k poslednímu filmovému zpracování a musím vám ho jen doporučit. Zejména skladbu Justice! 

Žádné komentáře

Albatros