Recenze - Terapie sdílením

Autor: Ester Geislerová, Josefina Bakošová
Orig. název: -
Rok: 2018
Počet stran: 304
Nakladatelství: Listen
Překlad: -

Za projektem Terapie sdílením, aktuální internetovou senzací, stojí kreativní dvojice Ester Geislerová a Josefina Bakošová. Před několika měsíci vystavily na svých sociálních sítích několik mrazivých, a zároveň cynický úsměv vzbuzujících vět, kterými se jistý muž rozešel s jejich kamarádkou. Toto malé gesto spustilo lavinu; během následujících týdnů jim čtenáři začali posílat své rozchodové věty a hashtag „terapie sdilenim“ se stal doslova kultovním. Kniha je věrným obrazem autentického prostředí internetových chatů a messengerů, kde se dnes tak často odehrávají trpké konce vztahů. Sebrané věty fungují opravdu jako svébytná terapie; při četbě a úlevném smíchu si člověk rád připomene, že tak zle na tom přece jen ještě není. Kniha je doplněna texty obou autorek, esejí mediálního teoretika Tomáše Dvořáka, osobními fotkami, vzkazy a dalšími materiály Ester a Josefiny.

Kniha na první pohled zaujme svou hezkou a jednoduchou obálkou. Líbí se mi, že se jedná o paperback ovšem cena obsahu příliš neodpovídá.

S netradičními knihami a poezií se v poslední době roztrhl pytel. Terapie sdílením je kniha dvou autorek Ester Geislerové a Josefiny Bakošové, které dali dohromady tuto sbírku vtipných zpráv, komentářů, sms a postů, které v jednom vydání působí vtipně, mile a netradičně.

Knihu jsem si pořídila na Světu knihy a ráda jsem si ji přečetla. Četba netrvala snad ani hodinu, jelikož na stranách naleznete mnohdy jen jednu větu. Na jednu stranu zajímavé a vtipné na druhou stranu je trošku smutné, že dnes vyjde asi opravdu všechno.

Ráda jsem si knihu přečetla, odreagovala jsem se a pobavila. Knihu jsem ozdobila množstvím lepíků a ráda se k některým myšlenkám vrátím znovu. Ale rozhodně se to nedá srovnat s básnickými sbírkami jako Mléko a med, Láskou ji nespoutáš.. Terapie sdílením je vhodná pro vyplnění prázdného času a pro zasmání. Myslím, že je zbytečné se dále rozepisovat, lepší budou ukázky.