Recenze - Znovu já

Název série:  -
Rok: 2016, v ČR 2017
Počet stran:326
Nakladatelství: Cosmopolis (Grada)
Překlad: Kateřina Elisová
 Moje hodnocení:✶✶✶

Přemýšleli jste někdy nad tím, že byste namísto každodenních povinností odjeli pátrat po své rodinné historii? Snili jste někdy o tom, že byste nastoupili do vlaku jedoucího kamkoliv, kde nikdo nevyžaduje vaši neustálou pozornost? Pro Maribeth Kleinovou, úspěšnou matku, manželku a redaktorku časopisu, je to jediné řešení. Poté, co jí tělo vypoví službu a diagnóza zní infarkt, a poté, co při následném zotavování shledává, že navzdory jejímu zdravotnímu stavu na ni nejbližší okolí stále klade vysoké nároky, si sbalí jen to nejnutnější a uteče z domova v New Yorku do Pittsburghu, kde začne pátrat po své biologické matce. Daleko od svého předchozího života a s pomocí nových přátel se Maribeth konečně na chvíli „zastaví“ a snaží se znovu nalézt životní stabilitu a cestu ke svému dřívějšímu, na pohled spokojenému životu.(databazeknih.cz)

Maribeth - úspěšná editorka ženského časopisu, manželka a matka dvoučátek, má po čtyřítce a netuší, kdo je její pravá rodina
Jason - manžel Maribeth, má hodně práce a příliš se Maribeth nevěnuje
Elizabeth -  nejlepší kamarádka Maribeth, poslední roky se dost odcizily
Stephen - lékař, který začal Maribeth ošetřovat po jejím útěku

Grada naštěstí nechala původní obálku stranou a zvolila vlastní, která je tisíckrát hezčí než původní. Naše česká obálka je krásně podzimno-zimní, takže se skvěle hodí k počasí, které je teď venku. Navíc se krásně hodí k příběhu

-

Znovu já je první kniha Gayle Forman, která nespadá do žánru Young adult ale New adult. Za sebe musím říci, že jsem byla velmi spokojená s tím, jak autorka psala. Zatímco knihy, které jsem od ní četla z YA byly v ich-formě, zde byla er-forma, která mě velmi bavila. Na druhou stranu ale musím říct, že mi ani jedna postava z této knihy příliš k srdci nepřirostla. Především zpočátku.

Začátek mě okamžitě vtáhnutl do děje. Ihned jsem se zorientovala, kdo je kdo, hlavní hrdinka Maribeth hned v úvodu prodělá infarkt a ukazuje nám, že její život není zrovna procházkou růžovým sadem. Z počátku mi bylo Maribeth líto, kvůli tomu, jak se k ní ostatní chovali a hlavně, jak jí to po infarktu ne zrovna usnadňovali. Ovšem to, že jsem si postavy nezamilovala neznamená, že jsem je nenáviděla.

Už jen fakt, že je Maribeth adoptovaná mě velmi zajímal. Byla jsem na jednu stranu překvapená, že o své biologické matce nechtěla ni vědět. Vlastně nad tím ani nikdy nepřemýšlela. I když jsem s Maribeth soucítila, nápad odejít od své rodiny (hlavně od čtyřletých dětí) mi nepřišel příliš zodpovědný. Ano, bylo správně, že vše na chvíli nechala na svém muži Jasonovi, na druhou stranu nezajímat se minimálně o své děti tolik týdnů mi přišlo nezodpovědné a sobecké.

Zprvu jsem si myslela, že Maribeth od své rodiny uteče hledat svou pravou matku, pravou ale je, že Maribeth utekla, aby se našla sama. Bez přístupu k jakémukoliv kontaktu se svou rodinou, bez práce, bez přátel a jen s penězi z dědictví odjela do cizího města a chtěla se zotavit a najít se.

V Poděkování Gayle napsala jak si ověřovala určité okolnosti, které se v knize objevila. Velmi jsem toto ocenila, nejen to, že si to skutečně ověřovala, ale i to, že to v knize uvedla. Ráda se dozvídám nové věci a tato kniha je protknutá podrobnostmi o adopcích.

Poslední třetina knihy mi přišla dost uspěchaná. Maribeth se najednou začala měnit, to samé platí i o Jasonovi. Prosím, kdo jste tuto knihu četli, napište mi, co jste si o něm mysleli, protože já měla zcela jiné teorie. Kniha mi přišla nakonec velmi useklá. Skončilo to, ale ponechalo to tolik domněnek a mě velmi zajímá, jak to bylo dál. Pátrala jsem po možném pokračování a ono nic. Ale já potřebuji vědět, jak to bylo dál!

Znovu já se mi četla velmi lehce, ani jsem se nenadála a měla jsem ji přečtenou. V době, kdy jsem ji nečetla jsem ji měla v hlavě a byla jsem velmi zvědavá na závěr. U knihy jsem si nesmírně odpočinula. Líbí se mi, že Gayle napsala knihu ze života o lidech s chybami. Knihu rozhodně doporučuji pokud hledáte oddechovku, příběh ze života, který se se svými postavami nemazlí.

Znovu já mi zaslala Barča z Grady (Cosmopolis) a tímto jí ještě jednou moc děkuji.
Kde knihu zakoupit? ZDE