Recenze - Upíří deníky - Probuzení





Autor: Lisa Jane Smith
Orig. název: The Vampire diaries
Pořadí v sérii: #1
Rok: 1991; v ČR
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Lucie Schürerová

Středoškolačka Elena je dívkou, po níž chlapci touží a které se dívky touží podobat. Jenže krásný a tajemný Stefan se zoufale snaží jejímu kouzlu odolat - stíhá ho temná minulost i vědomí, že jeho pomstychtivý bratr Damon je hrozbou pro každého, ke komu se Stefan přiblíží. Elena si brzy uvědomí, že se ocitla mezi dvěma bratry - a ve velkém nebezpečí.




Poprvé jsem o knihách slyšela až v souvislosti se seriálem, který sleduji. Když jsem slyšela, že se seriál knižní předlohy drží jen velmi zřídka, napadlo mě, si alespoň první knihu přečtu. Ale upřímně se mi za zvědavost nechtěli utrácet peníze (vzhledem k tomu, že co kdyby mě to chytlo a celá serie má doposud přes 15dílů).
Až když jsem na tuto knihu narazila v Tescu za pouhých 29Kč, jsem si tedy knihu koupila.
Četla jsem ji a docela jsem se bavila změnami v seriálu. Kniha je psaná zvláštním způsobem. Velké mezery mezi řádky dávají hned najevo, proč to má o tolik stran více, než děje.



Elena je vlastně docela normální dívka. Má spoustu přátel a trápí se po smrti svých rodičů. Seznámí se se Stefanem, novým tajemným neznámem. Cítí, že se přitahují ale on ji i zároveň odmítá. Elena posléze odhaluje Stefanovo tajemství, a to, že je to upír.
Avšak stejně ho miluje. A na konci knihy se konečně objevuje Damon. Tajemný a drsný.



MOJE HODNOCENÍ:
V několika kapitolách jsem tápala, k čemu vlastně slouží. Počáteční nápad je dobrý, možná víc než dobrý. V celé první knize je velké množství postav, které nejsou nijak moc rozebrané.
Zbytečné pasáže nebo dokonce rozhovory o ničem. Ke konci se konečně objevil Damon a kniha začala být zajímavější, tajemná.

Druhý díl si přečtu jen proto, že mě zajímá, jak to bude dál s Damonem, Stefanem a Elenou a hlavně proto, že jsem tu druhou knihu koupila také za pouhých 29Kč.
K hodnocení bych řekla, kniha má jen zajímavý nápad a také, že je originální (kniha vznikla v roce 1991).

45%

Žádné komentáře

Albatros