Recenze - Nezkrotná říše

Nenávidí se, přesto je k sobě něco poutá. Legenda a ztracená "princezna" musí odhalit co je pravda, a co lež a podvod.

Autor: Stacey Marie Brown
Orig. název: Wild Lands
Rok: 2021, v ČR: 2023
Počet stran: 368
Překlad: Veronika Trusová

Spalující přitažlivost v dystopické Budapešti. Druhý díl temné fantasy série. Brexley přežila strádání, mučení – a dokonce i Warwicka Farkase. Kvůli jeho zradě se stala zajatkyní Killiana, nádherného vládce budapešťských fae. Brzy však zjistí, že Killian není ten zlovolný vůdce, o němž slýchala. Čím víc času spolu tráví, tím víc se jejich vztah proměňuje. Když se ale ukáže starý známý, Brexley dostane šanci uniknout… a pak celý její svět exploduje. Mezi dobrem a zlem už není jasná hranice. Brexley musí rozplést smrtící síť lží a podvodů, než se stane další obětí nezkrotné vílí říše.
Brex - po smrti otce vyrůstala u náhradního otce, u kterého se učila na vojáka
Warvick - legendární, záhadný a neodolatelný
Kilián - nádherný vládce fae
Caden - miuje Brex a truchlí po její smrti

Opět obálka od skvělé Adélky Stopky. Líbí se mi barvy, detaily, a především vystouplá kočka, které jsem si všimla až na páté pohlédnutí.

Jste skutečnou záhadou, slečno Kovácsová. Něco jako tsunami, ženete se kolem, ničíte, rozbíjíte a převracíte všechno vzhůru nohama.

Přiznám se, že se mi už dlouho bohužel nepodařilo číst za sebou alespoň dva díly jedné série. Ovšem letos před Humbookem jsem se v rámci příprav na zahraniční autory pustila od prvního dílu Divoké říše, a ihned po dočtení prvního dílu jsem se pustila do toho druhého. A ač jsem byla smutná, že jsem čtení odkládala tak dlouho, nakonec je dobře, že jsem se mohla ponořit do obou dílů pěkně za sebou.
Žij si život, který jsi tolik chtěla, princezno. On na tebe čeká.

Nezkrotná říše navazuje na první díl, který končil velmi nečekaně a otevřeně, takže jsem pokračování v příběhu hodně uvítala. Tato série je jiná a zároveň obsahuje všechno, co mám na podobné literatuře ráda. Máme tu sexy týpka, který je tajemný, urostlý, hrubý, a hlavně hodně hot. Pak tu máme hrdinku, která je odvážná, ano zabije několik lidí, dokonce i své známé, a jde prostě dál. A tito dva jsou nějakým způsobem spojeni. Ač si lezou nesmírně na nervy, tak by ze sebe nejraději strhali všechno oblečení a vlítli na to. Pokud jste knihu ještě nečetli, raději následující větu přeskočte. Oni jsou po sobě celí žhavý a přesto se ani v jednom díle k ničemu nedoberou.

Brex nenávidí Warvicka za to, co jí na konci prvního dílu provedl (a kdo by se jí divil), ocitá se pod zámkem lorda Kiliána a poznává další zákoutí světa, ve kterém žije. Tváří v tvář nové pravdě a okolnostem začíná odhalovat další střípky o kterých neměla doposud sebemenší ponětí

Miluju tě, ale sebe miluju taky. A zasloužím si něco lepšího. Prožila jsem si toho moc na to, abych se spokojila s tím, že pro někoho nebudu první volbou.

Část, kdy se Brex znovu setkává s Cadenem ve mně opět vyvolala feeling Hunger games (já si zkrátka nemůžu pomoct). Caden mi je na jednu stranu sympatický, na stranu druhou je to jen pěšák bez nějaké silné vůle. Ale věřím, že se ještě změní a vybarví, časem. Opie a Mrňousek jsou další postavy, které vás pobaví, a kterých si ve dvojce užijete.

Líbí se mi jak jsou na sebe Brex a Warvick kousaví, sarkastičtí a jak to mezi nimi jiskří. Není mezi nimi žádný stud, a přesto k sobě nejsou upřímní. Oni k sobě nikdy nebudou ochranitelští jako hrdinové, které mám radši, přesto je vítám s otevřenou náručí. Na konci se mi líbil zvrat, který možná vysvětluje, jak je možné, že jsou oba propojení. A změna u Warvicka jsem tak velmi vítala, možná mě docela okouzlila.

Dívka, která s ním toho večera seděla na střeše, by dala všechno, jen aby s ním mohla být. Zoufale škemrala o pouhý polibek. Ale ta dívka byl někdo jiný, než kdo se na mě teď díval ze zrcadla.

V Nezkrotné říši padla zmínka o Praze, kterou autorka natolik okouzlila, že když u nás byla před lety na návštěvě, tak příběh vymyslela. Praha samotná ve třetím díle bude hrát velkou roli. Dvojka je znovu napínavá, Brex se ocitá na jiném místě, dozvídá se další informace o světě ve kterém žije, a o kterém toho zas tolik nevěděla. Přesto se mi dvojka líbila o něco málo méně. Možná za to mohlo to, že mezi hlavními hrdiny nedošlo k velkému posunu. Jejich hra na kočku a myš je od jedničky stále stejná.

Tajemné knihy, které se v této knize objevují mi velmi imponují, a doufám, že se s nimi v budoucnu ještě setkáme. Nechybí ani nové postavy, nebo setkání s postavami z prvního dílu. Zkrátka a dobře, dvojka se povedla, nejednalo se o žádnou vycpávku - a to ani s faktem, že se jedná teprve o druhý díl ze šesti. Doufejme, že si série udrží laťku, která je postavena velmi vysoko. Závěr je opět otevřený, a já se ho nemůžu dočkat.

V ten okamžik nebyl ani legendou, ani krutou zrůdou. Byli jsme si rovni. A já ho mohla dostat na kolena stejně snadno jako on mě.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Marti a Albatrosmedia. Nezkrotnou říši zakoupíte na e-shopu se slevou!

Jsi skutečná... můj temný démone.