Recenze - Divnější planeta

Pokračování komiksových stripů

Autor: Nathan W. Pyle
Originální název: Stranger planet
Rok: 2020, V ČR: 2021
Počet stran: 144
Nakladatelství: Universum

Vítejte zpět na ještě Divnější planetě! Oblíbený a oceňovaný komiks o bytostech jedné Divné planety se konečně dočkal pokračování a přináší vám novou nálož osobitého humoru z dílny Nathana W. Pylea. Stejně jako tomu bylo v předchozím díle, se i tentokrát podíváme na život nás lidí očima neobyčejných bytostí, které svým pragmatickým přístupem a pohledem na naše konání představují všední záležitosti v naprosto novém, zábavném až absurdním světle. V tomto díle se bytosti zabývají především našimi volnočasovými aktivitami jako kulturou, sportem i domácími mazlíčky. Jejich úhel pohledu nás nemůže přestat bavit! Komiks Divnější planeta volně navazuje na velmi úspěšný první díl Divná planeta. I tentokrát autor Nathan W. Pyle nezklamal a připravil si pro nás štědrou dávku situačního humoru, který je pro jeho pero tak typický.

Vloni jsem se dostala k oceňované knize Divná planeta a byla jsem nadšená. Letos vyšlo volné pokračování osudů mimozemšťanů, kteří prožívají běžné činnosti jako my lidé a snaží se je pochopit. Ovšem tentokrát tolik nejásám.

Možná je na vině to, že Divná planeta byla nová, neokoukaná, vtipná, a v jejím pokračování už jsem věděla do čeho jdu. Možná jsem měla velká očekávání, a nebo jen dvojka byla na sílu dělaná pro úspěch a pozbyla úsměv a důvtip jedničky. Kdo ví, každopádně Divnější planeta u mě dost propadla. Nejen, že jsem se většinu knihy ani nezasmála, hlavně už se neobjevilo nic nového.

Divnější planeta je rozdělena do čtyř částí: Tradice, Příroda, Emoce a Poznání. Každý strip je dlouhý čtyři až osm dílků. Asi nejvíc na mě zapůsobila kapitola Emoce, ovšem celkově musím shrnout, že mi ten humor přišel mnohdy až černý.

Dvojka byla opět jednohubkou, kterou jsem přečetla za pár hodin, a rozhodně neříkám, že to je úplně špatné. Na odreagování to bylo fajn, a pokud na knihy někde narazíte, sáhněte po nich. Ovšem rozhodně to není kniha, kterou byste nutně museli číst.

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Káje a Euromedii. Divnější planetu ulovíte na stránkách Knižního klubu se slevou!