Recenze - Smrtící tajnosti

Zavražděná mladá dívka na Vánoce, to je nový případ pro Eriku Fosterovou! 


Autor: Robert Bryndza
Orig. název: Deadly Secrets
Název série: Inspektorka Erika Fosterová
Pořadí v sérii: #6
Rok: 2018, v ČR: 2019
Počet stran: 384
Nakladatelství:  Cosmopolis (Grada)
Překlad: Kateřina Elisová
Moje hodnocení: ✶✶✶✶

Jednoho mrazivého rána nalezne po probuzení matka svou dceru v kaluži krve a zmrzlou na malé předzahrádce. Kdo mohl provést takovou věc – zavraždit oběť na prahu jejího vlastního domu, ještě k tomu na Štědrý večer?

Po posledním, velmi bolestném případu se Erika Fosterová cítí zranitelná, ale nakonec se rozhodne, že se ujme i tohoto vyšetřování. Jakmile začne pracovat, objeví zprávu o útocích ve stejné, dosud poklidné čtvrti Londýna. Všechny spojuje jeden detail – oběti byly napadeny černě oblečenou postavou s nasazenou plynovou maskou…


POSTAVY:
Erika - vzpamatovává se z posledního případu, který ji velmi zasáhl. Neuběhl ani měsíc, a už se pouští dodalšího
Peterson - po svém zranění se vrací do práce, mezi ním a Erikou panuje zpočátku napětí, jelikož se nedávno rozešli
Mossová - pracuje s Erikou na novém případu

OBÁLKA:
Další původní obálka a opět v modré, která sérii s Erikou moc sluší. Jediná výtka, která mě k obálkám napadá je ta, že se jednotlivé díly mohou lehce splést. Konkrétně díly 3, 5 a 6 si jsou velmi podobné. 


MOJE HODNOCENÍ:
Série o Erice Fosterové patří k mým oblíbeným thrillerovo-detektivním sériím. Každý díl vyhledávám s nadšením. Zatímco předchozí díly jsem četla vždy po vydání, u tohoto dílu mi chvíli trvalo, než jsem se k němu dostala. Přesto jsem si ho skvěle užila. 

Smrtící tajnosti je již šestým dílem z doposud vydané a napsané sedmidílné série oblíbeného Roberta Bryndzy. Pokud jste tuto sérii ještě nezačali číst, a máte rádi tento žánr, pak nevím na co čekáte. Kromě prvního dílu, který se mi sice líbil, ale druhá polovina byla silně překombinovaná, jsem z každého dílu nesmírně nadšená. Robert Bryndza umí vystavět opravdu napínavý případ, a pokud sám neodhalí vraha v jednotlivých kapitolách, pak jen marně tápu a přemýšlím, kdo za zločinem opravdu stojí.

Téměř čtyři roky uplynulo od chvíle, kdy jsem se naposledy setkala s Erikou, a ačkoliv je to dlouhá doba, do knihy jsem vplula jakoby nic. Oblíbené postavy včetně samotné Eriky mám zkrátka pod kůží. U tohoto dílu je za mě opravdu lepší, když ho čtete v návaznosti na pátý díl, jelikož případy na sebe i dost časově navazují, a Erika si nese okolnosti případu na svých bedrech. 

U šestého dílu jsem sáhla po audioknize, kterou namluvil skvělý Martin Stránký. Mám tohoto dabéra opravdu ráda, a i když ho mám navždy spojeného s agentem Boothem ze seriálu Sběratelé kostí (což je mimochodem boží seriál, který miluju a vám ho mooooc doporučuji), jako vypravěč dalšího příběhu Eriky mi dokonale sedl. 

Smrtící tajnosti přináší případ opravdu napínavý, nebezpečný se smrtícím tajemstvím. Úderné a svižné kapitoly, rozuzlení skládačky, které vám po svém odhalení dává smysl, a k tomu i příběh samotných vyšetřovatelů. Opět další skvělé čtení, které vám mohu jen a jen doporučit. U tohoto dílu se Robert Bryndza vrací k minulosti Eriky, a ač jsem doufala, že se konečně Erika setká s vrahem svého manžela, nestalo se tak. Tak snad příště. 

Za poskytnutí knihy na recenzi moc děkuji Gradě. Smrtící tajnosti zakoupíte na jejich e-shopu se slevou! 


Žádné komentáře

Albatros